הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

פתיחת שנה בסימן התמודדות עם גזענות בעקבות המלחמה

פורסם בתאריך 18 באוגוסט 2014

כולנו עדיין מעכלים את אירועי הקיץ הזה.

בצל המלחמה בעזה, החברה בישראל היטלטלה בין אירועי שנאה, גזענות ואלימות. גם התלמידות והתלמידים נחשפו לאירועים קשים אלה. חלקם אף השתתפו בהם, ברחובות או ברשתות החברתיות. אירועים אלה הותירו משקע כבד מנשוא, מדאיג ומאיים.

בימים כאלה, המעשה החינוכי חשוב לאין שיעור. קראו את מסמך ההנחיות המתודולוגיות המציע דרך התמודדות ראשונית עם אירועי הקיץ, ואת המלצות האגודה לזכויות האזרח לשר החינוך לבניית תכנית כוללת לחינוך נגד גזענות 

 נשות ואנשי חינוך – המאבק בגזענות מתחיל אצלכם בכיתה!

הירשמו עכשיו לקבלת רעיונות לפעילויות ושיעורים

פנו אלינו להזמנת השתלמויות 

 פעלו עכשיו במאבק נגד גזענות

notoracism

לא נקל ראש – משימתכם קשה, מלאת חששות ואי ודאויות, אך חשובה מאי פעם. ההתמודדות עם גזענות אינה חד פעמית. חשוב לדבר על אירועי הקיץ הזה, אבל חינוך נגד גזענות הוא תהליך מתמשך ורב רבדים. הוא לא יכול להצטמצם רק לשבוע הראשון של הלימודים, או לאווירת החירום הנוכחית.. עלינו להתמודד כל השנה עם  אמירות מפלות וגזעניות כלפי תלמידים "אחרים" בכיתה, בגלל שונות על רקע משקל, צבע עור או מוצא, שכן כל מה שמתרחש בין כתלי הכיתה, מתרחש בחברה.

אנחנו באגודה כאן כדי לעזור – ופיתחנו שלל מערכי פעילות וכלים כדי לסייע בידיכם להגיע מוכנים למצבים הרגישים והטעונים שמתעוררים בעת עיסוק בגזענות:

והוצאנו מערכי פעילות לגני הילדים, לכיתות היסודי, לתיכון ולשלל סיטואציות רלוונטיות.

תהליך מעמיק של חינוך נגד גזענות לא יכול ולא צריך להתרחש רק בשעת חינוך או בשיעור אזרחות. במשימה הזו יש להתחיל כבר בגן ולהתמיד בה עד כיתה י"ב. המפתח לחברה טובה יותר טמון בחינוך – השקעה מידית וארוכת טווח היא הפתרון לשנים שיבואו.

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:

קטגוריות: אירועים ופעילויות,אקטואליה וגזענות,חינוך נגד גזענות

אפשרות התגובות חסומה.