השתלמות מורים/ות: אקלים אזרחי בבית הספר- פיתוח מנהיגות חינוכית מקדמת ערכים דמוקרטיים

פורסם בתאריך 26 בפברואר 2008

בית הספר הנו בעל אחריות לקידום חברה דמוקרטית ומחויבת לזכויות אדם באמצעות טיפוח בוגר המחויב ופועל מעשית לקידום ערכים אלו. תפיסה זו מחוזקת על ידי מסקנות דוח קרמניצר. הדוח מציג את תפיסת החינוך לאזרחות כמכלול ומפרט: "אקלים אזרחי בבית הספר פירושו יצירת אפשרות לתלמידים לחוות באופן רצוף ערכים אזרחיים ולהפנימם, להתנסות במיומנויות אזרחיות".

ההשתלמות המוצעת מיועדת לטיפוח אקלים אזרחי בבית הספר ושמה דגש על בירור ההליך החינוכי הכולל ובמיוחד על המסרים הסמויים המועברים בכל עשייה בבית הספר. זאת, מעבר להתייחסות לזכויות אדם ולדמוקרטיה כאל תחום ידע (לימוד תיאורטי), שהוא כשלעצמו בעל חשיבות.

מטרות:

  1. הקניית שפת זכויות האדם- הכרות עם תפיסת הזכויות, עם זכויות האדם השונות, תרגול איזונים ומזעור פגיעה.
  2. ברור רלבנטיות זכויות אדם להתנהלות הבית ספרית.
  3. טיפוח מחויבות בקרב כלל המורים (ובעקבותיהם כלל הקהילות הקשורות לבית הספר- תלמידים והורים) לקיומו של שיח זכויות בבית הספר ולמזעור פגיעה בזכויות כחלק מהעצמת מורים ותלמידים.
  4. טיפוח מעורבות ויוזמה אזרחית במסגרת בית הספר.

קהל יעד:

מורים/ות מכל תחומי ההוראה, במסגרת של השתלמות בית ספרית או השתלמות מחוזית.

פרישת ההשתלמות:

אנו ממליצים על השתלמות תהליכית בת 30 שעות., המורכבת ממפגשים בני 4 שעות. ההשתלמות מוכרת לגמול.

תכנים מרכזיים בהשתלמות :

  • הכרות, סדנא חווייתית בנושא רלוונטיות זכויות אדם לחיי היומיום.
  • הרצאה בנושא אתגרים בחינוך לדמוקרטיה ולזכויות אדם.
  • תפקידן של זכויות אדם בחברה בה ראוי לחיות. ניתוח דילמות של זכויות אדם בישראל.
  • בחינת הקשר בין זכויות אדם רלוונטיות  לאקלים הבית ספרי: הזכות לכבוד, הזכות לשוויון, חופש הביטוי,הזכות לפרטיות, הזכות להליך הוגן.
  • פיתוח כלים לקידום ערכים דמוקרטיים וזכויות אדם במסגרת בית הספר.
  • חינוך לאקטיביזם ואזרחות פעילה.

למסמך זה כWord

 

לפרטים נוספים והרשמה,

אנא צרו קשר במייל: yonatan@acri.org.il.

בברכה,

יונתן יקיר

רכז חינוך עברי במחלקת החינוך

האגודה לזכויות האזרח

www.acri.org.il.

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:

קטגוריות: השתלמויות חדרי מורות/ים

אפשרות התגובות חסומה.