הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

מערך פעילות וסרטון: יום האדמה מזווית של זכויות האדם

פורסם בתאריך 25 במרץ 2009

זה 33 שנים מציינים הפלסטינים אזרחי ישראל וארגונים ופעילים של זכויות האדם ב-30 במרץ את יום האדמה, במחאה על מדיניות הפקעת הקרקעות, הריסת בתים והאפליה המתמשכת של ישראל כלפי אזרחיה הערבים בנושאים של תכנון וקרקעות. אירועי יום האדמה התרחשו ב-30.3.1976, במחאה על גל נוסף של הפקעת קרקעות מידי ערבים לטובת ייהוד הגליל.

לרגל יום האדמה 2009 הפיקה מחלקת החינוך באגודה מערך פעילות לבני נוער (חט"ב – חטיבה עליונה), בערבית ובערבית, לדיון ביום האדמה מזווית של זכויות האדם. מערך הפעילות מתבסס על סרטון שהפיקה האגודה בנושא בשנת 2008.

מטרות הפעילות:
1. דיון ביום האדמה דרך שימוש בשפת זכויות האדם; ניהול ויכוח סביב דילמות המכילות זכויות אדם כמו זכות הקניין, הזכות לקורת גג, הזכות לעבודה, הזכות לשוויון ועוד.
2. עידוד תלמידים ומחנכים לדון בעניינים שעל סדר היום הציבורי של מדינת ישראל תוך שימוש בשיח זכויות האדם.
3. עידוד התלמידים להתבטא בענייני אקטואליה; גיבוש עמדות, פיתוח חשיבה ביקורתית וניתוח אירועים מהמציאות בהתבסס על מידע שנרכש ומושגים ערכיים של כל תלמיד.
4. פיתוח יכולות של הבחנה השוואתית במצבים משתנים, הסקת מסקנות ויכולת לשאול סביב מצבים נתונים.

על הסרטון:
הסרטון התיעודי הקצר, שאורכו 4 דקות, מציג את אפלייתם של האזרחים הערבים בישראל בשל מדיניות הפקעת האדמות והריסת הבתים, הפוגעות בזכויות רבות כגון הזכות לקניין, הזכות לקורת גג, הזכות לעבודה וחופש הביטוי.
דרך הריסת ביתו של האזרח סמיח סלאמה מציג הסרט את מדיניות הפגיעה בזכויות האזרח הערבי ואת האופן שבו נפגעים צרכיו הבסיסיים ובראשן הזכות למגורים, וממחיש את תחושת הניכור שממנה סובל האזרח הערבי בישראל.

קישורים לסרטון ולמערך הפעילות:

עברית:
הסרטון
מערך הפעילות

ערבית:
הסרטון
מערך הפעילות

ניתן לפנות למחלקת החינוך באגודה על מנת לקבל הדרכה, חומר לימודי, בקשת הרצאות ו/או יעוץ כללי, בטלפון: 03-5608185 או בדוא"ל yonatan@acri.org.il.

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:, ,

קטגוריות: מערכי פעילות,שעת אקטואליה

הוספת תגובה

עליך להיות מחובר למערכת כדי להגיב.