הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

אחד (במאי) מי יודע?

פורסם בתאריך 17 באפריל 2009
בהיום, אולי יותר מתמיד, אנו עדים מדי יום להחרפת הפגיעה בזכויות העובדים והמובטלים. לקראת האחד במאי – יום הפועלים הבינלאומי – מציעה מחלקת החינוך של האגודה מערכי פעילות בנושא זכויות עובדים כזכויות אדם

האחד במאי נתפס לא פעם כשריד אנכרוניסטי לימים ואידיאולוגיות שחלפו מן העולם. האומנם הנושא של זכויות העובדים בישראל ובעולם הוא נושא שאבד עליו הכלח? לא ולא! היום, אולי יותר מתמיד, אנו עדים מדי יום להחרפת הפגיעה בזכויות העובדים והמובטלים. המשבר הכלכלי והפיטורים הרבים שבעקבותיו מחלישים את כוחם של העובדים, ובלא היכולת לדרוש זכויות אנו צפויים לפגיעה בזכויות רבות נוספות של העובדים.

המשבר הכלכלי הנוכחי הוא גלובלי, ומעלה גם את השאלה כבדת המשקל של השפעת הגלובליזציה על זכויות העובדים בארץ ובעולם. היווצרותו של שוק "חופשי" אחד ועולמי מעניקה אפשרויות רבות וחדשות של צריכה וחופש ביטוי ומידע, אך היא גם מציבה אתגרים קשים ביותר בפני העובדים. סגירת מפעלים, והעברתם למדינות המתפתחות אינן נדירות, כמו גם צריכת מוצרי יבוא זולים במיוחד שמחליפים את הייצור המקומי. תהליכי ההפרטה שמלווים את הגלובליזציה, אינם תורמים גם הם למצב זכויות האדם של העובדים.

ציון מאבקיהם של העובדים בכל רחבי העולם באחד במאי אינו מסתכל על העבר בלבד, אלא דווקא על ההווה – שבו מופרות זכויותיהם של העובדים, ואל העתיד שאליו יש לשאוף – שבו העבודה היא מקום בטוח ומיטיב לביטויו ולכבודו העצמי של האדם.

אנו מציעים לנצל את ההזדמנות שמציב בפנינו האחד במאי לשוחח על נושא כה חשוב, ועם זאת כמעט ולא מדובר במערכת החינוך – זכויות העובדים. לפניכם שני מערכי פעילות וקובץ כתבות אקטואליות שמתמקדות במצב בישראל. מערך הפעילות הראשון עוסק בזכות להתאגדות, ומאפשר לתלמידים להתנסות בדילמות מהתחום ולהבין את חשיבותה של זכות זו. המערך השני חושף את התלמידים לתופעה הקשה של עבודת-ילדים בעולם. לסיכום מובא בפניכם ריכוז אירועים הנוגעים לזכויות עובדים בצירוף שאלות מנחות לדיון בכיתה. המערכים המוצעים נכתבו ועובדו על-ידי איילה ולודבסקי, מנחה במחלקת חינוך, מתוך: Compass – a manual on human rights education with young people.

אנו במחלקת החינוך של האגודה לזכויות האזרח בישראל עומדים לרשותכם בכל שאלה, התלבטות והתייעצות.

בברכת יום פועלים בינלאומי משמעותי ומלמד,

בדומה לחיבור זה, אשר מחבר בין האחד במאי לפעילות החינוכית בשטח, אנו מציעים מבחר תכניות המבקשות לשלב את נושא זכויות האדם בחיי בית הספר ובמקצועות הלימוד השונים, החל מהשתלמויות חדרי מורות/ים וכלה בייעוץ וליווי פרויקטים להטמעת זכויות אדם באקלים הבית ספרי. ההכשרות נעשות במגוון כלים חינוכיים. אנחנו מזמינים אותך ליצור איתנו קשר לפרטים נוספים.


‏הזמנה לשיחה חינוכית בנושא זכויות עובדים ומאבקי עובדים

מערכי פעילות לציון האחד במאי: זכויות עובדים כזכויות אדם

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:, ,

קטגוריות: אירועים ופעילויות,מערכי פעילות,מערכים וחומרים לפי הזכויות השונות

אפשרות התגובות חסומה.