הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

מערך שיעור: אירועי אוקטובר 2000 בפריזמה של זכויות אדם

פורסם בתאריך 1 באוקטובר 2009

בימים אלה מציינים האזרחים הערבים בישראל תשע שנים לאירועי אוקטובר 2000 בשביתה כללית ובפעילויות מחאה שונות. אירועים אלה נחשבים לאחד הצמתים המרכזיים והמעצבים בחברה בישראל בהקשר של יחסי יהודים ערבים. עם זאת, הנושא הזה כמעט ולא מדובר במסגרות חינוך ובוודאי לא מפריזמה של זכויות אדם.

בני נוער בישראל לא מקבלים הזדמנויות רבות לדון ביחסי יהודים וערבים בישראל, ובמיוחד במקרים מכוננים כמו אירועי אוקטובר 2000, שהיוו נקודת מפנה עבור רבים בציבור בישראל לגבי נושאים חשובים כמו מעמדם וזכויותיהם של האזרחים הערבים במדינה. חשיבותם החינוכית של דיונים מסוג זה היא עצומה, וחודש אוקטובר 2009 העומד בפתח הוא הזדמנות מצוינת לקיימם עם בני הנוער.

מחלקת החינוך של האגודה לזכויות האזרח מציעה מערך שיעור שמאפשר לבני נוער להכיר את הרקע לאירועי אוקטובר 2000 ואת ההשלכות שלהם, מתוך קונטקסט מורכב של זכויות אדם ויחסי יהודים וערבים במדינת ישראל. המערך מציע מגוון מתודות, ביניהן שימוש בנרטיבים שמיוצגים על ידי ילד ערבי וילד יהודי, הממחישים את המתחים הקיימים סביב דיון באירועים הללו, מתחים הנוגעים לסוגיות הרחבות יותר של שוויון, אפליה וגזענות בישראל.

המערך מיועד למורים ולמורות, וכן למדריכים ולמדריכות בתנועות נוער, שמעוניינים לקיים פעילות אודות אירועי אוקטובר 2000 עם תלמידיהם וחניכיהם. כמו כן, המערך יכול להיות מותאם לארגונים חברתיים שונים העובדים עם קבוצות נוער וצעירים. המערך מיועד לעבודה בחברה היהודית.

המערך נכתב על-ידי איילת גונדר, מנחה במחלקת חינוך של האגודה לזכויות האזרח בישראל. לשאלות ולקבלת חומרים נוספים ניתן לפנות אל משרדי האגודה.

למערך השיעור

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:

קטגוריות: מערכי פעילות,שעת אקטואליה

הוספת תגובה

עליך להיות מחובר למערכת כדי להגיב.