הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

ילדים מצלמים זכויות אדם

פורסם בתאריך 3 בדצמבר 2011

אנו גאים לפרסם כאן תמונות שצולמו במסגרת הפרויקט החינוכי "ילדים מצלמים זכויות אדם". את התמונות צילמו ילדים שחורים מכפר קאסם, במסגרת הפרויקט שהפעילה האגודה לזכויות האזרח, בשיתוף קבוצת הפעולה "נשים למען שינוי לטובה" בכפר קאסם.

פרויקט זה כלל קורס לצילום חברתי בנושא זכויות אדם ותערוכה ניידת של התצלומים בשם "נכנס לתמונה". מטרת הקורס היתה שהילדים יצלמו הפרות של זכויות אדם בסביבה הקרובה להם, ויביעו שיח אישי-חברתי באמצעות המצלמה.

התמונות הן סיפורם של אנשים שהחברה מנסה להוציאם מחוץ לתמונה, אבל בעקשנותם, שמחתם, חלומותיהם ויכולותיהם הם נכנסים לתמונה והופכים אותה ליותר אמיתית ויותר כנה מבלי לבקש רשות.

תמונות אלה מיועדות לשימוש המורות/ים בהפעלת "שונות ודעות קדומות" שמופיעה בערכה החינוכית נגד גזענות.

פרויקט "ילדים מצלמים זכויות אדם", כפר קאסם

פרויקט "ילדים מצלמים זכויות אדם", כפר קאסם

פרויקט "ילדים מצלמים זכויות אדם", כפר קאסם

פרויקט "ילדים מצלמים זכויות אדם", כפר קאסם

צילום:

דחא חמזה, מוחמד עאייד, ראמי עזמי, אכראמי עזמי, בנאן עזמי, מונא עבד אללה, אימאן עאזם, מוחמד עזמי, מוסטפא חמזה, מוחמד אמין, אסיל יעקוב, הדיל חסן, מייסר חסן, איה עאזם, בלקיס עבד אלוהאב.

ליווי:

דועאא עאייד, מיסא עזמי, סג'א ראתיב, רסמיה עזמי, רוז עאמר.

הדרכה:

הצלם מוחמד בדארנה.

על התמונות:

רוז עאמר, לשעבר רכזת חינוך בקבוצת הפעולה בכפר קאסם מטעם האגודה לזכויות האזרח: "הילדים שהשתתפו בפרויקט חווים הדרה וגזענות מצד החברה בה הם חיים רק בשל צבע עורם הכהה. להפתעתנו המצלמה מאוד עזרה להם לבטא את התחושות האלה ולהעביר מסרים שונים לגבי עצמם, ולגבי הסביבה בה הם חיים והיו רוצים לחיות. דרך עינית המצלמה הם פתאום גילו את היופי החיצוני של בני ובנות הקבוצה, כמו גם את הפערים בסביבת המגורים שלהם מול זו של ישובים יהודיים שכנים".

מוחמד בדראנה, צלם ומדריך קורס הצילום החברתי: "קבוצת הילדים מכפר קאסם היא דוגמה אחת לקבוצות רבות שהחברה מנסה לדחות ממניעים גזעניים שמתבססים על צבע עורו של אדם. הרעיון היה להשתמש במצלמה ככלי לשינוי חברתי, כך שהתערוכה 'נכנס לתמונה' היא אמירה ברורה של הילדים האלה לחברה – שהם שייכים והם חלק ולא מחכים לאישור מאף אחד".

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:

קטגוריות: אירועים ופעילויות,חינוך נגד גזענות

הוספת תגובה

עליך להיות מחובר למערכת כדי להגיב.