הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

פעילויות בנושא זכויות חברתיות

פורסם בתאריך 15 בנובמבר 2013

להלן הצעות לפעילויות בנושא זכויות חברתיות (הזכות לרווחה, לקיום בכבוד ולרמת חיים נאותה, וזכויות עובדים). הפעילויות מתאימות לגילאי חטיבות ביניים ותיכון.

כדאי מאוד לקשר את הפעילויות לאקטואליה ולאירועי חדשות, על מנת לקרב את התכנים אל חיי היום יום של המשתתפים. לצורך כך, מומלץ לחפש כתבות וידיעות קשורות בעיתונים ובאינטרנט. לכל מערכות העיתונים המרכזיות ישנו מנוע חיפוש לאיתור חומרים מהארכיון. העיתונים מעריב (www.nrg.co.il) וידיעות (www.ynet.co.il) לא גובים תשלום עבור החיפוש. חיפוש בארכיוני העיתונים נעשה באותו אופן כמו חיפוש במנועי חיפוש (ראו בהמשך).

כדאי גם להפנות משתתפים מתעניינים למקורות מידע נוספים שניתן למצוא באינטרנט. דוגמאות למקורות מידע כאלה מופיעים בגוף הפעילויות. אפשר לאתר בקלות מקורות מידע נוספים באמצעות מנועי חיפוש (למשל www.google.co.il). כל שיש לעשות הוא לכתוב מילות חיפוש מרכזיות שבהן אתם מתעניינים (למשל – ילדים עובדים, גלובליזציה, עוני, ארגוני עובדים וכו`) ולהקיש enter, והתוצאות יופיעו על המסך.

האמנה הבינלאומית בדבר זכויות חברתיות, כלכליות ותרבותיות

הפעילויות נכתבו ועובדו על ידי איילה ולודבסקי, מנחה במחלקת החינוך. הן נוסו בקבוצות שונות על ידי איתן רייך, רכז חינוך עברי, בהנחייתה ובהכוונתה של דובית אטר, מנהלת המחלקה.

הפעילות "עבודה בתנאי שוק עולמי" מעובדת מתוך:
human rights resource center
הפעילויות: "מי מנצח?", "במה נעסוק?", "סולמות וחבלים" ו"הפרטת מערכת החינוך" מבוססים על פעילויות של נבחר"ת – נוער בונה חברה אחרת.
כל שאר הפעילויות מעובדות מתוך: compass –
a manual on human rights education with young people


הפעילויות

צעד קדימה

אין כמו בבית

איפה אתם עומדים

במה נעסוק כשנהיה גדולים

הורוסקופ העוני

הפרטת מערכת החינוך

מהו עוני1

מהו עוני2

מי מנצח

סולמות וחבלים

סיפורו של אשיקה

עבודה בתנאי שוק עולמי

עוני ורעב

פגישת איגוד העובדים

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:

קטגוריות: מערכי פעילות

אפשרות התגובות חסומה.