הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

זה המאבק שלי! שבוע זכויות האדם

פורסם בתאריך 26 בנובמבר 2013

נשות ואנשי חינוך יקרות ויקרים. ב- 10 בדצמבר בשנת 1948 התקבלה בעצרת הכללית של ארגון האו"ם ההכרזה לכל באי העולם בדבר זכויות האדם. מאז מציינים יום זה במוסדות חינוך פורמאליים ובלתי פורמאליים רבים ברחבי העולם.

בכל שנה, אנו מחפשים דרך ייחודית לציון יום זה.  השנה, אנו שמחים להזמינכם להצטרף אלינו באירוע ארצי גדול – הירשמו עכשיו! זכויות האדם הן הבסיס לקיום האנושי בעולם המודרני. הקמפיין המיוחד של שבוע זכויות האדם השנה, הוא הזדמנות להיחשף לעשרות הדילמות העומדות בפנינו, בכל קשת הזכויות כיום בישראל. בנוסף, זו היא גם הזדמנות להציע לתלמידים ולחניכות לא רק לשמוע על הזכויות, אלא גם לחקור, להתווכח, לגבש עמדה – ולהביע אותה.

במסגרת השבוע של 8-13 בדצמבר, יתקיים קמפיין ארצי בו עשרות ארגונים וקבוצות של פעילים ופעילות חברתיים יפרסמו מאבקים שונים לזכויות האדם תחת הכותרת 'זה המאבק שלי! שבוע #זכויותהאדם

sza-HALFהלימוד אודות זכויות האדם ושמירה עליהן הינם מהותיים לקיומנו כבני אדם וכאזרחים במדינה דמוקרטית. ניתן להשתמש בקמפיין הארצי כהזדמנות חינוכית ללמוד ולחקור סוגיות של זכויות אדם ובמקביל לקחת חלק פעיל בפעילות כלל ארצית שכל כולה למען מטרה אחת – קידום זכויות האדם בישראל.

ארגונים ופעילים שמשתתפים בקמפיין יקדמו את המאבק שלהם/ן באופן הבא: פעילים למען דיור ציבורי יצטלמו ליד דירות ריקות, ופעילים סביבתיים יצטלמו כנגד הרס הנגב. ארגון העוסק בזכות לבריאות בקרב עולים חדשים יבליט את המאבק שלו וכו' וכו' וכו', וכך כל אשה ואדם, עם המאבק שחשוב להן/ם.

וכן גם אתן/ם אנשי ונשות החינוך יכולים/ות להצטרף לאירוע ולהציע גם למסגרת הכיתתית/ הבית ספרית או לתנועת הנוער לקדם את המאבק האישי ואו הקבוצתי שיבחרו לעסוק בו.

0Q7A0728

הפעילות הזו היא הזדמנות חינוכית מיוחדת – שמאפשרת לכם להכין פרויקט עם הקבוצה או הכיתה: דרך מערך-שיעור פשוט, לחשוף את הקבוצה לזכויות-האדם השונות, לבחור זכות שחשובה להם במיוחד, ולחקור מהם המאבקים שמתרחשים סביבה כיום בישראל – ואז להצטלם אל הקמפיין או לארגן אירוע-תמיכה או הפגנה בנושא, כחלק מאירועי שבוע זכויות האדם.

 למערך הפעילות לחץ כאן

 לפרטים נוספים ניתן לפנות למסי אייצק mesi@acri.org.il

יונתן יקיר yonatan@acri.org.il   נעמי בייט-צורן naomib@acri.org.il

 בברכת יום זכויות אדם שמח, לכל בני האדם,

מסי, חולוד, יונתן, שרף , נעמי

האגודה לזכויות האזרח בישראל.

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

קטגוריות: אירועים ופעילויות,לא משויכים,שעת אקטואליה

אפשרות התגובות חסומה.