נייר עמדה בנושא חינוך לסובלנות בהוראת המקרא. נכתב על ידי ד"ר מורן גאם הכהן.
נוכח גילויי הגזענות והאלימות הקיצוניים, שלהם היינו עדים בגל הטרור האחרון במרחב הציבורי בכלל ובזירה הפוליטית בפרט, קשה שלא לתהות על מקומם ועל תפקידם של אנשי החינוך העוסקים בהוראת התנ"ך, מורשתו וערכיו: מצד אחד, עליהם להיות מחויבים לחינוך ערכי דמוקרטי, חינוך לסובלנות, כבוד האדם, חירות ושוויון; מנגד, חלק ממהותה וחשיבותה של עשייתם היא בהנחלת ערכי היסוד המכוננים של המורשת היהודית – אותה מורשת שבבסיסה מצויים גם ערכים ומסרים גזעניים במהותם, כמו רעיון העם הנבחר. כפי שהיטיב לנסח זאת אוריאל סימון: "הסובלנות – אין לה (כמעט) שורשים במקרא".
היענותי לכתיבת נייר עמדה זה אינה נובעת רק מתוך עניין מחקרי או הגותי בשאלת היתכנותו של חינוך ערכי בהוראת המקרא; מקורה בהבנה שזוהי סוגיה קיומית שלא רק בנפשי – כמי שבחרה לעסוק בהוראת התנ"ך למחייתה – אלא סוגיה שצריכה להעסיק את כולנו, כל מי ששותף לתקווה לכונן כאן, בארץ הזאת, חיים של שלום.