הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

היום הבינ"ל למאבק בגזענות 2016 – מערך שיעור לכיתה

פורסם בתאריך 17 במרץ 2016

בכל שנה, ב 21 במרץ, מציינים בעולם את היום הבינלאומי לביטול האפליה הגזעית.  מתוך תפיסה כי חינוך נגד גזענות צריך להתחיל בגיל צעיר, אנו מציעות ומציעים השנה לצוותים החינוכיים בבתי הספר היסודיים להיות שותפים ביום זה לפעילות חינוכית שבמרכזה עומד חינוך למאבק בגזענות.  לשם כך, מחלקת החינוך של האגודה לזכויות האזרח שמחה להציג לפניכם מערך שיעור המותאם לגילאי החינוך היסודי.

למערך השיעור- לחצו על התמונה.

מערך השיעור שלהלן בא לחזק את העשייה החינוכית שלכם המורים והמורות המתפרסת על פני כל השנה, ומציע כלי פדגוגי נוסף בתוך תהליך זה. חינוך נגד גזענות לא יכול להצטמצם לפעילות חד פעמית. תהליך חינוכי משמעותי חייב להתייחס גם לגזענות כפי שהיא משתקפת ביחסי הכוח בין התלמידים בכיתה (בנושא זה ראו את מאמרו של ד"ר מרסלו וקסלר"הכיתה כמיקרוקוסמוס"). כמו כן, ניתן לשלב חינוך נגד גזענות בהוראת מקצועות לימוד שונים (בנושא זה ראו למשל את מאמרה של ד"ר גליה זלמנסון לוי, העוסק בשילוב חינוך נגד גזענות בהוראת המתמטיקה). יש חשיבות רבה לעשייה חינוכית עקבית ותהליכית, תוך שימוש בכלים פדגוגיים מגוונים ויצירתיים, בכדי לחנך לערכים של צדק, סבלנות וסובלנות, סולידריות ופתיחות לא/נשים אחרים, חדשים או זרים.

את מערך השיעור כתבה ג'והיינה סייפי, מנחה במחלקת החינוך של האגודה.
אנחנו מזמינים אתכן ואתכם לעקוב בימים הקרובים אחר אתר הסדנא ופייסבוק האגודה – בין יתר הנושאים בכוונתנו לפרסם רשימת המלצות של סופרי וסופרות ילדים על יצירות ספרותיות המעבירות מסר נגד גזענות.
יפים לשעה זו הדברים של טאהר בן ג'לון, סופר ומשורר מרוקאי, בספרו "הגזענות כפי שהסברתי לבתי" עליו נתבסס במערך זה: "לא נולדים גזענים, הופכים להיות כאלה. יש חינוך טוב ויש חינוך רע, הכל תלוי במי שמחנך, אם בבית הספר ואם בבית". 

לניוזלטר שלנו משנה שעברה בנושא – לחצו על הקישור.
קישור למערך שיעור "אומרים לא לגזענות – לציון 21 במרץ 2016".

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:,

קטגוריות: אירועים,אירועים ופעילויות,הספרייה החינוכית שלנו,חינוך נגד גזענות,מועדי זכויות אדם,מערכים וחומרים לפי הזכויות השונות

אפשרות התגובות חסומה.