הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

מחלקת חינוך באגודה פותחת שנה!

פורסם בתאריך 31 באוגוסט 2016

מחלקת החינוך באגודה לזכויות האזרח שמחה לאחל לכל העוסקות והעוסקים בחינוך בישראל שנת לימודים פורייה ומוצלחת !

גם השנה מחלקת החינוך באגודה תקיים מגוון פעילויות חינוכיות שמטרתן הטמעת ערכי דמוקרטיה, זכויות אדם והתמודדות חינוכית עם גזענות. כמו כן נמשיך את תכנית העומק שלנו העוסקת בסוגיית חופש הביטוי, הדילמות העקרוניות לגביי גבולותיה של חופש הביטוי ואו שלילתה ונציע ניתוחי מקרי אקטואליים שיכולים להוות בסיס לדיון חינוכי בכיתה, נציע מערכי שיעור ונקיים השתלמויות בקרב צוותים חינוכיים במסגרת הפרויקט "כוחה של מילה".

המציאות המורכבת בישראל מציבה בפני א/נשי החינוך אתגרים רבים, יותר ויותר אנו פוגשות מורים ומורות המדגישים בפיננו את הצורך בחיזוק החינוך לערכים דמוקרטיים, אולם משנה לשנה האתגרים החינוכיים בעניין זה הופכים למורכבים יותר. אירועי הקיץ רק ממחישים את המורכבות הזו. אתמול פורסם שתכנית הלימודים בהיסטוריה העוסקת בדמוקרטיות חדשות שנפלו, לא תכלול השנה פרקים בולטים על נפילת המשטרים באיטליה ובפולין שהפכו לדיקטטורות לפני מלחמת העולם השנייה. במקומם יוכנסו הפרקים על יהדות המזרח, בהתאם להמלצות החדשות של ועדת ביטון. הכנסת הפרקים החדשים הינה מבורכת, אך האתגר הוא לא רק בהוספתם אלה בהרכבת תכנית לימודים מקיפה שאיננה משמיטה פרקים חשובים.

וכעת- חזרה לבית הספר וללימודים..

הנחת היסוד שלנו היא שהכיתה מהווה מיקרו- קוסמוס של המציאות החברתית. לכן, מגמות אלה, משפיעות ומעצבות את הדינמיקה הכיתתית. למעשה, מגמות אלה משפיעות על כל מי שהינו חלק מהמוסד החינוכי או קשור אליו- תלמידים/ות, חניכים/ות, מורים/ות, מדריכים/ות, מרצים/ות, הנהלה, הורים, ועוד.

איננו משלים את עצמנו. ברור לכל כי העבודה החינוכית בהקשר זה הינה מורכבת, סזיפית וטעונה ועל כן דורשת התייחסות מעמיקה, מקיפה ומקצועית. זו בדיוק ההתייחסות שאנו מציעים במחלקת החינוך.

מה אנחנו מציעים/ות ?

לקראת פתיחת שנת הלימודים אנו מזמינים אתכם/ לקחת חלק בפעילויות המגוונות שלנו. אנו מזכירים כי האג'נדה המרכזית שלנו היא הכשרת והעצמת נשות ואנשי חינוך, מתחומי ידע שונים, על מנת להתמודד באופן מעמיק עם התופעות החברתיות הנגזרות מהמציאות בישראל , והמשתקפות ב"כאן ועכשיו" של המסגרות החינוכיות השונות.

מדרשת אדם והאגודה לזכויות האזרח מזמינות את מורי ותלמידי בתי הספר התיכוניים וחטיבות הביניים, להשתתף בתכנית החינוכית "כוחה של מילה" בשנת הלימודים תשע"ז.

עוד חשוב לציין כי תפיסתנו החינוכית בנושא גזענות קושרת בין מופעים שונים של אפליה ואי שוויון הנובעות מרקעים שונים, כגון מין, מגדר, מוצא אתני ותרבותי, צבע עורעדה, דת, בריאות פיזית, בריאות נפשית ועוד. כולם מעידים על הצורך בחינוך לקבלת ה"אחר" תוך עיסוק בסוגיות השונות מחד ובחינת המכנה המשותף בין הסוגיות הללו מאידך.

 הספר  "שיעור לחיים": חינוך נגד גזענות מהגן ועד התיכון", ספר מקיף המציע כלים מעשיים לתהליך מעמיק של חינוך נגד גזענות יוצר הדים חיוביים זמין גם בגרסת האינטרנט ! 

הפעילויות המרכזיות אותן נקיים גם השנה, הינן השתלמויות פסג"ה וחדרי מורים,  ליווי פרטני של צוותי חינוך והוראה, ביניהם מחנכים/ות ומורות/ים לאזרחותתהליכים חינוכיים במכללות להכשרת מורים, ופרויקט חינוך נגד גזענות.

כמו כן, אנו ממליצים להתרשם מהאתר שלנו, ה"סדנא",  בו תמצאו ערכות חינוכיות מעמיקות, בלוג המציע דיונים אקטואליים עם התלמידים/ות, מערכי שיעור בחלוקה לזכויות השונות, מטלות ביצוע ותכניות העמקה באזרחותמועדי זכויות אדם על פני לוח השנה, מידע שוטף על הפעילויות שאנו עורכים במסגרות השונות ועוד. מומלץ בחום להירשם באתר (למעלה בצד שמאל של דף הבית, במלבן הסגול !)  על מנת לקבל מאיתנו עדכונים חינוכיים הממוקדים בתחום החינוך הספציפי בו אתם/ן עוסקים/ות. היו עמנו בקשר!

מחלקת החינוך באגודה מברכת את כל העוסקות/ים במלאכת החינוך בישראל בברכת שנה של שלום ורווחה .  שתהא זו שנה של עשייה מקדמת זכויות אדם וחינוך אפקטיבי המגן על המרחב הדמוקרטי של כולנו !

ליצירת קשר בנוגע לפעילויות השונות, פנו ל:

נעומי ביט-צורן, רכזת חינוך פורמאלי (עברי)  naomi@acri.org.il

חולוד אדריס, רכזת חינוך  פורמאלי (ערבי) kholod@acri.org.il

נעוה ריבלין, רכזת תחום חינוך נגד גזענות  noar@acri.org.il

מסי אייצק, מנהלת תוכנית המשפט ההומניטארי הבינלאומי mesi@acri.org.il

 

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:,

קטגוריות: לא משויכים

אפשרות התגובות חסומה.