הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

ההרשמה להשתלמויות מורים/ות לשנת 2017-8 בעיצומה!

פורסם בתאריך 3 באוגוסט 2017

מחלקת החינוך באגודה לזכויות האזרח שמחה לאחל לכל העוסקות והעוסקים בחינוך בישראל חופשת קיץ מהנה!

לקראת שנת הלימודים החדשה אנו רוצות לעדכן אתכן שגם השנה מחלקת החינוך באגודה תקיים מגוון פעילויות חינוכיות שמטרתן הטמעת ערכי דמוקרטיה, זכויות אדם והתמודדות חינוכית עם גזענות. הנחת היסוד שלנו היא שהכיתה מהווה מיקרו- קוסמוס של המציאות החברתית. לכן, מגמות אשר מתרחשות מחוץ לכותלי בית הספר, גם הן משפיעות ומעצבות את הדינמיקה הכיתתית. למעשה, מגמות אלה משפיעות על כל מי שהינו חלק מהמוסד החינוכי או קשור אליו- תלמידים/ות, חניכים/ות, מורים/ות, מדריכים/ות, מרצים/ות, הנהלה, הורים, ועוד. איננו משלים את עצמנו. ברור לכל כי העבודה החינוכית בהקשר זה הינה מורכבת, סזיפית וטעונה ועל כן דורשת התייחסות מעמיקה, מקיפה ומקצועית. זו בדיוק ההתייחסות שאנו מציעים במחלקת החינוך.

מה אנחנו מציעים/ות ?

לקראת פתיחת שנת הלימודים 2017-8, אנו מזמינים אתכם/ לקחת חלק בפעילויות המגוונות שלנו. אנו מזכירים כי האג'נדה המרכזית שלנו היא הכשרת והעצמת נשות ואנשי חינוך, מתחומי דעת שונים, על מנת להתמודד באופן מעמיק עם התופעות החברתיות הנגזרות מהמציאות בישראל , והמשתקפות ב"כאן ועכשיו" של המסגרות החינוכיות השונות.

עוד חשוב לציין כי תפיסתנו החינוכית בנושא גזענות קושרת בין מופעים שונים של אפליה ואי שוויון הנובעות מרקעים שונים, כגון מיןמגדרמוצא אתני ותרבותיצבע עור,  עדהדתבריאות פיזיתבריאות נפשית ועוד. כולם מעידים על הצורך בחינוך הנאבק בגזענות תוך עיסוק בסוגיות השונות מחד ובחינת המכנה המשותף בין הסוגיות הללו מאידך.

אנו שמחות לבשר שהספר  "שיעור לחיים"חינוך נגד גזענות מהגן ועד התיכון", ספר מקיף המציע כלים מעשיים לתהליך מעמיק של חינוך נגד גזענות יוצר הדים חיוביים וקיים גם בגרסת האינטרנט !  וניתן להורידה חינם.

הפעילויות המרכזיות אותן נקיים גם השנה, הינן השתלמויות פסג"ה וחדרי מורים,  ליווי פרטני של צוותי חינוך והוראה, ביניהם מחנכים/ות ומורות/ים לאזרחות,  תהליכים חינוכיים במכללות להכשרת מורים, ותכניות ייחודיות נוספות

התכניות שלנו מבקשות לשלב את נושא זכויות האדם בחיי בית הספר ובמקצועות הלימוד השונים, החל מהשתלמויות חדרי מורות/ים וכלה בייעוץ וליווי פרויקטים להטמעת זכויות אדם באקלים הבית ספרי. ההכשרות נעשות במגוון כלים חינוכיים. כל ההשתלמויות נעשות תוך התאמה לצרכי בית הספר ובדיאלוג עם הצוות.

בין הנושאים שניתן לבחור לשילוב בסדנאות / השתלמות:

התמודדות חינוכית עם גזענות: החל מזיהוי תופעות המתרחשות בכיתה ועד לימוד כלים פדגוגיים להתמודדות חינוכית.

חינוך לזכויות אדם: מהן זכויות אדם, כיצד ניתן להביאן לכיתה – בשיעורי חינוך וכן בתוך תחומי דעת שונים.

חינוך לערכי דמוקרטיה: מהו חינוך אזרחי? כיצד ניתן לדון בנושאים שנויים במחלוקת בכיתה? כיצד בא לידי ביטוי החינוך לדמוקרטיה בכיתה ובחברה?

צילום חברתי: צילום ככלי לשינוי חברתי באמצעות העלאת מודעות ויצירת מעורבות.

כמו כן, אנו ממליצים להתרשם מהאתר שלנו, ה"סדנא",  בו תמצאו ערכות חינוכיות מעמיקות, בלוג המציע דיונים אקטואליים עם התלמידים/ות, מערכי שיעור בחלוקה לזכויות השונותמטלות ביצוע ותכניות העמקה באזרחות,  מועדי זכויות אדם על פני לוח השנהמידע שוטף על הפעילויות שאנו עורכים במסגרות השונות ועוד. מומלץ בחום להירשם באתר (למעלה בצד שמאל של דף הבית, במלבן הסגול !)  על מנת לקבל מאיתנו עדכונים חינוכיים הממוקדים בתחום החינוך הספציפי בו אתם/ן עוסקים/ות. היו עמנו בקשר!

מחלקת החינוך באגודה מברכת את כל העוסקות/ים במלאכת החינוך בישראל בברכת שנה של שלום ורווחה .  שתהא זו שנה של עשייה מקדמת זכויות אדם וחינוך אפקטיבי המגן על המרחב הדמוקרטי של כולנו !

ליצירת קשר בנוגע לפעילויות השונות, פנו ל:

נעומי ביט-צורן, רכזת חינוך פורמאלי (עברי)  naomi@acri.org.il

חולוד אדריס, רכזת חינוך  פורמאלי (ערבי) kholod@acri.org.il

מסי אייצק, רכזת חינוך גזענות ומנהלת תכנית המשפט ההומניטארי הבינלאומי mesi@acri.org.il

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

קטגוריות: לא משויכים

אפשרות התגובות חסומה.