הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

מנדלבליט לבנט: ביטול הכנס המשותף עם האגודה – פסול

פורסם בתאריך 12 בדצמבר 2017
אילוסטרציה

צילום: רמי בן-ארי

היועץ המשפטי לממשלה: "פעילותו האגודה תרמה ותורמת באופן משמעותי להגנה על זכויות האדם בישראל"

היום (12.12.2017) התקבלה באגודה לזכויות האזרח תשובת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפניית האגודה לזכויות האזרח, בעקבות החלטתו של שר החינוך בנט לבטל כנס משותף למשרד החינוך, לאגודה ולמט"ח לפני כשבועיים (ראו רקע בהמשך). בתשובתו קיבל היועמ"ש את עמדת האגודה, וכתב כי ביטול ההשתתפות של משרד החינוך בכנס היה פסול, וכי יש חשיבות רבה בפעילות ארגוני החברה האזרחית בכלל והאגודה בפרט, ובשיח בין הארגונים לבין רשויות הממשלה.

על פעילות האגודה כותב היועמ"ש: "האגודה לזכויות האזרח היא ארגון חברה אזרחית ותיק ורב-זכויות, הפועל מזה עשרות שנים לקידום ההגנה על זכויות האדם באשר הוא אדם. הארגון פועל במגוון רחב של תחומים, ופעילותו תרמה ותורמת באופן משמעותי להגנה על זכויות האדם במדינת ישראל. והא הראיה, שהכנס בו עסקינן עסק בזכויות עובדים, נושא שאין חולק על חשיבות קידומו".

היועמ"ש התייחס לכוונתו של השר לבחון מחדש את המשך שיתוף הפעולה עם האגודה לזכויות האזרח, והציע לו לשקול שוב כוונה זו. אם השר יעמוד על כוונתו זו, היועמ"ש מנחה אותו שההליך צריך להיעשות בהתייעצות עם גורמי ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, ובמידת הצורך גם במעורבות הישירה של מנדלבליט עצמו.

עו"ד שרון אברהם-ויס, מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח: "בתגובתו הבהיר היועמ"ש לממשלה כי בטול השתתפות משרד החינוך בכנס של האגודה לזכויות האזרח הוא פסול. האגודה לזכויות האזרח תמשיך לשתף פעולה עם מערכת החינוך כפי שעשינו במשך עשרות בשנים תחת שרי חינוך שונים. זאת, כדי לחזק את החינוך לדמוקרטיה ולזכויות אדם, החיוני בימים אלה יותר מאי פעם".

פניית האגודה ליועץ המשפטי לממשלה, 28.11.2017

תשובת היועץ המשפטי לממשלה, 12.12.2017

בנט תוקף – אנחנו נאבקים. תרמו למאבק על החינוך לדמוקרטיה

רקע: 

29.11.2017

האגודה לזכויות האזרח נדהמה לגלות אתמול בערב (28.11.2016) מפרסום בתקשורת כי שר החינוך נפתלי במט החליט לבטל כנס בנושא זכויות עובדים, שתוכנן להיום (29.11.2017) בשיתוף של האגודה עם משרד החינוך ומט"ח לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי. הפרסום התבסס על הודעה לעיתונות של ארגון "אם תרצו".

שיתוף הפעולה המקצועי בין האגודה לזכויות האזרח למשרד החינוך נמשך כארבעים שנה ומול כל שרי החינוך. מדאיג מאוד ששר החינוך הנוכחי תופס את תפקידו כמבצע הלכה למעשה של התנועה הקיצונית "אם תרצו", העושה שימוש ציני בכאבן של משפחות שכולות. ההחלטה לבטל את הכנס מדיפה ריח של דה-לגיטימציה ורדיפה של ארגוני החברה האזרחית.

פנינו אתמול בערב בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה, וביקשנו שיתערב לאלתר לביטול הנחיית שר החינוך לאנשי משרדו להימנע מלהשתתף בכנס. מנכ"לית האגודה, עו"ד שרון אברהם-ויס, הזכירה בפנייה כי לפני כחודשיים ציין היועץ המשפטי לממשלה, בתשובה לפניית האגודה, כי הוא מכיר בחשיבות קיומו של שיח עניני בין ארגוני החברה האזרחית לבין רשויות המדינה, לרבות בדרך של השתתפות עובדי ציבור בכירים בכנסים, וכי ינחה את שרי הממשלה ברוח זו.

נוסף על כך החלטנו לא להיכנע ולקיים את הכנס. הכנס מתקיים היום 29.11.2017 בשעה 14:30 באודיטוריום תיכונט, שושנה פרסיץ 3 ת"א. אנחנו מזמינים אתכם להפיץ ולקרוא לכל מי שזכויות אדם חשובות לו לבוא ולשמוע על זכויות עובדים ולא לתת יד להשתקה. כל הפרטים על הכנס כאן.

עדכון:,29.11.2017

אילוסטרציה

זכויות עובדים 2017

כנס זכויות עובדים של האגודה לזכויות האזרח התקיים היום בפני אולם מלא ובהשתתפות נשות ואנשי חינוך, בני נוער והציבור הרחב.

את הכנס פתח רם כהן, מנהל בית הספר התיכון תינכונט, שאירח את הכנס. כהן הדגיש את תפקידה המרכזי של האגודה לזכויות האזרח בעיצוב החברה הדמוקרטית בישראל. שרון אברהם-ויס, מנכ״לית האגודה, הודתה לבאי הכנס על התמיכה באגודה ובמטרותיה, וציינה כי הכנס מועבר בשידור חי לטובת הקהל הרב של נשות ואנשי חינוך שחששו להגיע ולהיענש על ידי בכירי משרד החינוך.

שרף חסאן, מנהל מחלקת החינוך באגודה, ציין שהכנס נערך לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי. היום מצוין מדי שנה ב-10.12 לציון הצהרת זכויות אדם לכל באי עולם, שנכתבה בעצרת האו"ם ב-1948 על הרקע זוועות מלחמת העולם השנייה והשואה. חסאן הדגיש שהדרך למנוע את הזוועה הבאה היא בחינוך לזכויות האדם, וזה בדיוק מה שהאגודה עושה.

במהלך הדברים קמה מירב חג׳ג׳, אמה של שיר חג׳ג׳ ז״ל שנרצחה בפיגוע דריסה בירושלים. האם פנתה לקהל בסערת רגשות וביטאה את תחושותיה הקשות כלפי פעילות האגודה, שלתפיסתה מגנה על זכויות מחבלים. רובי דמלין, אם שכולה מפורום המשפחות השכולות, אמרה לחג׳ג׳ שאין כמוה להבין את כאבה ואת אובדנה, והזמינה אותה לבוא איתה ולפגוש אמהות פלסטיניות שכמו שתיהן איבדו את ילדיהן.

לאחר מכן המשיך הכנס כמתוכנן, ומספר דוברים העלו את נושא זכויות העובדים בישראל מזוויות שונות. האגודה לזכויות האזרח מרגישה מחוזקת אחרי ההשתתפות הערה בכנס וברשתות החברתיות, וכן התמיכה הרחבה מאז אתמול מכלל הציבור.

קישורים:

עו"ד אלי בכר, החלטת בנט נגד האגודה לזכויות האזרח היא מעשה אנטי חינוכי, מעריב 26.12.17

אביב לביא, כך תפיסתו של נפתלי בנט מקרבת אותנו למדינות בהן נרמסות זכויות אדם ואזרח, פורבס, 22.12.2017

ירדן צור, היועמ"ש נגד בנט: אל תפעל נגד האגודה לזכויות האזרח ללא התייעצות עמי, הארץ, 12.12.2017

יובל שני, חינוך נגד זכויות אדם, הארץ, 5.12.2017

רם כהן, האגודה לזכויות האזרח: חיסול ממוקד לארגון בעל מהות ערכית, ישראל היום, 3.12.2017

רובי דמלין, אל תעשו מניפולציה על ההורים השכולים, הארץ, 3.12.2017

אם תרצו בנט יבצע, מאמר המערכת, הארץ, 30.11.2017

קרן הבר, שם הקוד: ארגוני הדה-לגיטימציה, הארץ, 30.11.2017

ביטול מוצדק או רדיפה פוליטית? הפטריוטים, ערוץ 20, 30.11.2017

שרון אברהם-ויס, בנט לא רוצה להתווכח, הוא מעדיף קמפיין, 29.11.2017, ynet

אלישע בן קימון, כנס האגודה לזכויות האזרח: "אנשי חינוך לא הגיעו כי חששו להיענש", 29.11.2017, ynet

מנכ"לית האגודה עו,ד שרון אברהם-ויס ב"בוקר טוב ישראל" – יומן הבוקר של גלצ, 29.11.2017 (תחת הכותרת "האגודה לזכויות האזרח: בנט קרא לעובדי משרד החינוך לא להגיע לכנס")

 

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:, ,

קטגוריות: אירועים,ניירות עמדה,שעת אקטואליה

אפשרות התגובות חסומה.