הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

לא יודעים למי להצביע?

פורסם בתאריך 10 באוקטובר 2018

לא יודעים למי להצביע? מי אלה בכלל המועמדים הללו, אף פעם לא שמענו עליהם? מה פתאום הם נזכרו עכשיו? אתם כל כך מיואשים מהמצב או מהיכולת שלכם להשפיע כך שאין לכם/ן כוונה להצביע בבחירות? מסתבר שאתם לא לבד, רבות ורבים חשים כך ומפספסים את אחת ההזדמנויות החשובות ביותר שלהם/ן להשפיע על מרקם חייהם/ן בעיר או ברשות בה הם חיים, בלב המקום המשפיע ישירות על איכות חייהם/ן. מפסידים את ההזדמנות להשפיע על עיצוב החינוך, הרווחה, הסביבה בה הם מקיימים את מרכז חייהם/ן.

זה בטח לא מעודד לראות את ראשי הרשימות והמועמדים בבחירות המקומיות שיערכו בסוף החודש עושים שימוש בפוטנציאל האלקטורלי הגלום בקמפיינים המבוססים על הפרד ומשול, שיסוי התושבים אחד בשנייה ובגזענות בוטה. קמפיינים מסוג "זה אנחנו או הם"  העיר העברית או אש"ף", "זה אנחנו או הם – העיר העברית או עיר המסתננים", סרטון מחריד על חרדים "שמשתלטים על העיר".

דווקא בגלל אובדן האמון, ובגלל שירדנו כל כך נמוך אסור לנו לוותר על זכות ההצבעה! בזמן שאנו מוותרים על זכות ההצבעה שלנו רבות ורבים נלחמים ומסכנים את חייהם עבור אותה הזכות בדיוק במדינות בהן אין זכות הצבעה. בחירות במדינה דמוקרטית אמורות להיות החגיגה הכי גדולה של הדמוקרטיה, גם אם לעיתים זה לא נראה ככה. זכות ההצבעה הינה מהזכויות החשובות ביותר, איך יכול להיות שאזרחים ותושבים מוותרים עליה מרצון?

שתי עובדות שאולי לא ידעתם/ן: בבחירות לרשויות והמועצות המקומיות רשאים להשתתף גם תושבי קבע שאינם אזרחי המדינה ושנית רשאים להצביע גם מי שביום הבחירות מלאו לו לפחות 17 שנים מה שאומר שגם תלמיד תיכון בני 17 יכולים להצביע ולממש את זכותם הדמוקרטית.

אז למה להצביע?

כי אם לא תצביעו תחזקו באופן אוטומטי את הרשימה או המועמד/ת שהכי רחוקים מתפיסותיכם. אי הצבעה גם היא משפיעה על תוצאות הבחירות.

אם תצביעו תקדמו את האינטרסים של המכנה הציבורי הרחב ביותר. ידוע כי אלו התומכים במטרות צרות ומבדלות מקפידים להצביע.

באמצעות הצבעה תממשו את אחת הזכויות הכי חשובות בדמוקרטיה, זכות זו מבטאת את אחד הערכים החשובים ביותר בדמוקרטיה, אסור לוותר עליה ולסכן את מעמדה.

כי זה באמת לא כזה סיפור, גם יום שבתון וגם לוקח דקות בודדות.

היו חלק מעיצוב המדיניות בעיר, במקום להתלונן שאין מספיק שבילי אופניים או חינוך מספק או כל דבר אחר שחשוב לכם/ן, השפיעו על עיצוב מדיניות שיעלה את רמת איכות החיים שלכם/ן.

יום הבחירות יערך ביום שלישי – 30.10.2018

מידע לבוחר – משרד הפנים

למערך שיעור בנושא השתתפות פוליטית לחץ/י כאן

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:, ,

קטגוריות: אירועים ופעילויות,מערכי פעילות

אפשרות התגובות חסומה.