פעילות מספר 9:

סיכום הנושא

 

ליישם את הנושא הנלמד במציאות היומיומית בכיתה.

מטרה:

45 דקות (שיעור אחד).

משך הזמן:

דיון, ביטוי אישי ועבודה יצירתית.

סוג ההפעלה:

גיליונות בריסטול בשלושה צבעים שונים: צבעים או עטי לבד.

 

מהלך הפעילות:
שלב א' – יישום

1.       לפני השיעור, תלוי על קירות כיתה גיליונות בריסטול במרווחים גדולים, כדי לאפשר לילדים גישה נוחה. רצוי לתלות על כל קיר גיליונות בצבעים שונים, כדי לאפשר התייחסות נפרדת לכל אחד מהנושאים.

2.       על כל גיליון בצבע הראשון הדביקו כתבת עיתון, העוסקת בנושא הנלמד ) אפשר להדביק עותק של אותה כתבה בכל גיליון, או כתבות שונות, בעמ' 48. ריבוי הגיליונות נועד רק לאפשר גישה נוחה לכולם).

 חפשו בכתבה אחת מלת מפתח או משפט מפתח; העתיקו אותם והסבירו מדוע בחרתם בהם. השאירו גיליון אחד ריק מצבע זה (ראו הנחיה 6 להלן).

3.       על כל אחד מהגיליונות מהצבע השני תלו תמונה או צילום הקשורים לנושא. מעל התמונה רישמו: "תנו כותרת".

4.       רישמו על גיליונות הנייר בצבע השלישי את הכותרת: "כללי התנהגות בכיתה שלנו".

 על כרזות אלה יציעו הילדים כללי התנהגות לכיתה, שיש בהם כדי לקדם יחס של שוויון, למשל: לדעת להקשיב לזולת, לנסות להבין את השונה, להיות סובלניים כלפיו, לא ללעוג לו.

5.       נהלו דיון על כללי התנהגות רצויים בכיתה, על פי דעות הילדים.

בקשו כי במשך השבוע הקרוב יביאו הילדים קטעי עיתונות נוספים ותמונות וידביקו אותם על הכרזות.

 

שלב ב' – סיכום

6.       חלקו את הכיתה לקבוצות עבודה של ארבעה-חמישה ילדים. כל קבוצה תקבל את אחת המשימות הבאות:

-          לעצב כרזה ובה כללי ההתנהגות המקובלים על הכיתה (קבוצת עבודה אחד בלבד).

-          לעצב כרזות ובהן סיסמה שתבטא את רעיון השוויון עם ציורים וקישוטים מתאימים.

7.       עבודות הילדים יקשטו את הכיתה בשבוע הבא. מומלץ לא לעסוק במהלכו בנושאים הבאים שבתוכנית.

 

עזרים: