פעילות מספר 1:
במה אנו דומים ובמה
אנו שונים?
לגלות במה אנו דומים ובמה אנו שונים |
מטרות: |
45 דקות (שיעור אחד) |
משך הזמן: |
עבודה בזוגות ודיון כיתתי. |
סוג ההפעלה: |
זכוכית מגדלת. כריות דיו לטביעת אצבעות. ניתן לקיים את הפעילות גם ללא העזרים, אבל השימוש בהם
יוסיף להתעניינותם של הילדים. |
עזרים: |
מהלך הפעילות |
|
שלב א' – במה אנו דומים
-
נתבונן זה בזה
ונראה במה אנו דומים. -
יש דברים
שאיננו יכולים לראות, ובכל זאת אנחנו יודעים שאנו דומים בהם (אפשר לתת רמזים:
תחביבים, מאכלים אהובים, שאיפות, גודל המשפחה וכדומה) -
כולנו ילדי
כיתה ג' (ד',ה',ו'). וזה משותף לכולנו. מה עוד משותף לכולנו? (רמזים: צורך
באהבה, במזון, בפרטיות: כולנו חושבים: כולנו נפגעים כשפוגעים בנו)
שלב ב' – במה אנו שונים
שלב ג' – סיכום
מטרתה של שאלת המיצוי היא להביא למודעותם של הילדים את העובדה שבני האדם הם דומים ושונים. הדרך שבה הגיעו הילדים להכללה זו היתה התבוננות בעולם האנושי הקרוב אליהם – ילדי הכיתה. בפעילות הבאה יתבוננו בילדי העולם |
|