פעילות מספר 3:

השונות כתופעה חיובית

 

הבנת הערכיות שבשונות.

המטרה:

45 דקות (שיעור אחד)

משך הזמן:

עבודה עצמית, שיעור בית ודיון כיתתי.

סוג ההפעלה:

המלך הפעילות:

  1. חלקו את "הסיפור של האיש הירוק" לילדים והקריאו אותו.
  2. אפשרו לילדים להגיב על הסיפור בכתיבה או בציור. אפשר לחלק ניירות צלופן ירוקים ולתת לילדים להסתובב בחדר ולהתבונן דרכם.
  3. בקשו מהילדים לכתבו מכתב לאיש הירוק מעולמם שלהם (שאלה מנחה: אילו הייתם פוגשים את האיש הירוק, איזו שיחה היתה מתפתחת ביניכם?)
  4. הציעו לילדים להקריא באוזני הכיתה את המכתב שכתבו, וקיימו לאחר מכן דיון.
  5. הציגו בפני הילדים את השאלה מה היה קורה אילו כל האנשים בעולמנו היו זהים, בצורה, בגודל וכו', למשל, היתה נראית הכיתה שלנו – מעניינת יותר? מעניינת פחות?
    -  מבחינה חיצונית.

-  מבחינת היחסים בתוכה.

לסיכום הפעילות אפשר לבקש מהילדים לתת לה כותרת.

 

 

הסיפור על האיש הירוק – יהונתן גפן

 

היה היה פעם, בעיר ירוקה, גר לו איש אחד, איש ירוק. האיש הירוק גר בבית ירוק עם דלת ירוקה וחלונות ירוקים. היתה לו אשה ירוקה ושני ילדים ירוקים. ובלילות הוא היה ישן במיטה הירוקה שלו וחולם חלומות ירוקים ירוקים.

 

יום אחד קם האיש הירוק בבוקר ירוק, נעל נעלים ירוקות, לבש חולצה ירוקה ומכנסים ירוקים. על ראשו חבש כובע ירוק ויצא החוצה. האיש הירוק נכנס לאוטו הירק שלו ונסע בכביש ירוק. מצד אחד של הכביש ראה האיש ים ירוק ומצד שני המון פרחים ירוקים. זה היה יום יפה, והאיש הירוק שמח ושר שירים ירוקים ועישן סיגריה ירוקה עם עשן ירוק.

 

ואז ראה האיש הירוק, שעל שפת הכביש עומד איש כחול. האיש הירוק עצר את האוטו הירוק שלו ושאל את האיש הכחול:

 

"היי, איש כחול, מה אתה עושה פה?"

 

"אני?" אמר האיש הכחול, "אני מסיפור אחר".