פעילות מספר 4:
ארץ היצורים המוזרים
התנסות ביצירת הסדר חברתי המבוסס על הסכמה, תוך כיבוד השונה. |
המטרה: |
90 דקות (שני שיעורים רצופים). ניתן גם לחלק את הפעילות לשני שיעורים נפרדים. |
משך
הזמן: |
עבודה בקבוצות – משחק הדמיה בחומרים. |
סוג
ההפעלה: |
לשלב א': דפים צבעוניים בצבעים שונים במספר הילדים. עותקים
מתעודת הזהות כמספר הילדים. לשלב ב':
בדים, חוטים, קופסאות וכיוצא באלה. גיליונות נייר לבנים (100X70) כמספר הקבוצות. לשני
השלבים: דבק פלסטי, שדכנים, מספריים, גירי שמן, עטי לבד (טושים). המלך
הפעילות: שלב
א' – הכנת היצורים
שלב ב' עבודה קבוצתית לתכנון ארץ היצורים
-
היכן יגור כל
יצור, במה הוא עוסק וכדומה. -
מה הם כללי
ההתנהגות במקום מגוריהם: א.
כללים המקדמים
את האינטרסים של היצורים (עיסוק, תחביב וכד') ב.
כללים המגינים על התושבים מפני
מוזרויותיו של כל אחד מהיצורים. למשל, אם אחד מהם אוהב לנגן בלילה דווקא, האם
ייקבע כלל כי אין להפריע בלילה את מנוחת השכנים. שלב ג' – שיחת סיכום
|
עזרים: |
שם היצור: מין היצור: מצב משפחתי: שנת לידה: |
|
תמונת היצור שנת
הלידה:
ארץ
מוצא:
מה היצור אוהב במיוחד?
מה היצור שונא במיוחד?
מה מייחד אותו, במה הוא מוזר?
מה היצור אוהב לעשות בשעות
הפנאי?