פעילות מספר 8:
השוויון בערך האדם
להכיר את הדמיון הפנימי בין בני אדם –לכל אדם יש נפש. להכיר את השוני הפנימי בין בני אדם – לכל אדם נפש שונה. |
מטרות: |
45 דקות (שיעור אחד). |
משך הזמן: |
עבודה יחידנית ודיון כיתתי. |
סוג ההפעלה: |
עותקים מדף העבודה כמספר ילדי הכיתה (עמ' 45-44). מהלך הפעילות:
הילדים יתבקשו לענות על שאלות 1 ו-2 שבדף,
וייערך דיון בכיתה. הערות: -
אפשר לבחור
להעביר שיעור זה לפני דיון מעמקי בספר או אחריו, תוך התייחסות לסוגיות כגון: מה
קורה כשלא מקשיבים לציפור הנפש? מה גורם לנו לא להקשיב לה לפעמים? מהי החשיבות
שבהבעת רגשות? - השאלה השנייה נועדה להראות, כי לכל אחד ואחת מאתנו מגוון רחב של רגשות, וכי אנו נותנים ביטוי גם לרגשות שליליים כמו שנאה וכעס (יש לעודד את הילדים לספר על אירועים לא נעימים כמו מעורבות במכות בהפסקה). 3.
הקריאו לילדים
את המשפט הבא מתוך הספר: "אף פעם לא נולד אדם שלא היתה לו נפש",
ושוחחו על המשותף לנו כבני אדם.
עירכו דיון בנושא השוני הפנימי בינינו כבני
אדם. אפשר לסכם את הפעילות בשיחה על הדומה (קיום
רגשות אצל כל אחד ואחת) ועל השונה (רגשות שונים, היוצרים את הייחוד של כל אחד
ואחת מאתנו). |
עזרים: |
דף עבודה לילדים
במגירות הריקות תוכל/י לרשום מלים נוספות
המבטאות את מה שהרגשת.
השמן
ג'ינג'י
ילד חרש
הדודה יוספינה אני:
________________________________
נאדיה
א.
הוסף/הוסיפי את
שמך ליד המלה "אני" (בשורה השנייה לעיל).
ב. איזה מין ציפור נפש יש לכל אחת מהדמויות?
ג.
במה לדעתך שונות
כל הדמויות הנ"ל זו מזו?