הצעה למטלה מסכמת: "זכויות אדם – לא רק על הנייר"
דרך ההערכה שאנו ממליצים עליה תואמת את השקפתנו בדבר רמת המודעות החברתית הרצויה של האזרח/ית הבוגר/ת. לפיכך אנו מבקשים לבחון את יכולתו/ה של התלמיד/ה לתפוס אירוע חברתי מסוים, ולהמשיג אותו במונחים של זכויות האדם. בשלב הבא, נבקש מהתלמיד/ה להביע עמדה מנומקת המבוססת אמפירית על המצב המתואר, ולהציע דרכים לשנותו או לשמרו בהתאם להשקפת עולמו/ה האזרחית.
למעשה, מה שת/יתבקש התלמיד/ה לעשות, הוא בדיוק מה שמצופה מכל אחד ואחת מאתנו כאשר אנו צופים בחדשות, קוראים בעיתון או משוחחים עם אזרחים אחרים על נושאים הקשורים לתנאי חייהם ולזכויותיהם – תפיסה, הבנה, שיפוט והבעת עמדה.
כיצד תופיע מטרה זו בהערכת התלמיד/ה? בהתאם לעזרים הוויזואליים והטכניים שברשות בית הספר, ת/יתבקש התלמיד/ה להפיק תוצר. להלן נציע מודל עקרוני שיכול גם להפוך למטלה כתובה, ואפשר, כמובן, להרחיבה או לשנותה מבחינת אופן ההגשה.
הנחיות לתלמידים:
תוצר מבוקש: עבודה מודפסת בהיקף של עד אלף מילים או מצגת ממוחשבת המכילה כשלושים שקופיות.
לוח זמנים: המטלה תתבצע בשבוע האחרון להוראת תכנית ההעמקה.
אפשרות נוספת: לבקש מהתלמידים להכין מצגת ממוחשבת או סרטון אנימציה ממוחשב במקום עבודה מודפסת.
אנו ממליצים מאוד להקדיש את השיעור האחרון בתכנית להצגה בכיתה של העבודות האישיות (או של העבודות הנבחרות).
קריטריונים להערכה: