זכויות האדם בעת מלחמה – מערכי פעילות להעמקה

פורסם בתאריך 9 בנובמבר 2011

במסגרת עבודתנו בתחום החינוך הבלתי פורמלי, אנו מעבירים סדנאות שעוסקות בסוגיית זכויות האדם בעת מלחמה או סכסוך, בהתבסס על המשפט ההומניטרי הבינלאומי.

התשתית החינוכית של סדנאות אלה כוללת הקניית ידע, הרחבת המודעות וגבולות השיח של המשתתפים/ות, ומתן כלי חשיבה אודות הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

 

שלושת המערכים הבאים מבוססים על תשתית זו ומאפשרים העמקה נוספת בסוגיה חשובה זו:

חשיבה נרטיבית על הסכסוך – ללמוד להכיר השקפות שונות במציאות מורכבת, מתן לגיטימציה לנרטיב של האחר וסדיקת הדיכוטומיה של "הם" ו"אנחנו" (כולל ניתוח מקרי בוחן בהקשר של זכויות אדם בעת מלחמה).

ציות לסמכות ויחסי כוח – השפעת הסיטואציה על התנהגות הפרט, חשיבותם של מנגנונים מסודרים, סמכות וחוקים לסדר החברתי, לצד ההשלכות של ציות עיוור.

סיוע ועמידה מן הצד – מהם הגורמים הפסיכולוגיים חברתיים לאקטיביות ולפאסיביות אנושית במצבי עימות ומצוקה, מה התפקיד של כל אחד מאתנו במציאות של הסכסוך, איפה הדילמות ומדוע קשה לקום ולעשות.

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:

קטגוריות: מערכי פעילות

הוספת תגובה