הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

08/03 יום האישה הבינלאומי

פורסם בתאריך 8 במרץ 2013

 

יום האישה הבינלאומי נועד על מנת לציין את הישגיהם הפוליטיים, החברתיים והכלכליים של נשים ברחבי העולם ולהכיר בכך שקידום השלום והחברה כרוכים בהשתתפות פעילה ובשוויון של נשים.

החודש לפני מאה שנה, במרץ 1911, צעדו לראשונה יותר ממיליון נשים וגברים ברחבי אירופה כדי לציין את יום האשה הבינלאומי ולדרוש שוויון זכויות מלא בין המינים.

1909 Palczewski, Catherine H. Postcard Archive. University of Northern Iowa. Cedar Falls, IA.

לגבי מקורותיו המדויקים של היום הזה, קיימות מספר גרסאות. ב-1910, במסגרת האינטרנציונל השני, התקבלה ההחלטה לקיים החל מהשנה שאחרי יום בינלאומי למען זכויות נשים. מאחורי היוזמה עמדה, בין השאר, הסוציאליסטית ולוחמת הזכויות הגרמנייה קלרה זטקין. 

שנה לאחר מכן צוין לראשונה יום האשה הבינלאומי, ב-19 במרץ,  ורק בשנים שלאחר מכן התקבע השמיני בחודש בתור היום המקובל. הגושפנקא הסופית לציון היום הזה, בעיקר במערב, ניתנה ב-1977, כשהאסיפה הכללית של האו"ם אימצה את ה-8 במרץ כיום הבינלאומי לזכויות נשים וגם כיום השלום הבינלאומי. 

 מאה שנים אחרי, אפשר להסתכל אחורה ולברך על רשימת ההישגים העצומה, אך המאבק עדיין רחוק רחוק מלהסתיים – בעולם, וגם אצלנו. אלימות ורצח נשים כמעשה של שגרה; פער של עשרות אחוזים בין ממוצע השכר של גברים לזה של נשים; הדרת והשפלת נשים במרחב הציבורי; תופעות של סקסיזם דכאני, ועוד ועוד סיבות למחות, להתאחד ולדרוש שוויון וצדק.

 

למערכי שיעור של מחלקת חינוך לכבוד יום האישה הבינלאומי.

על יום האישה הבינלאומי באתר נעמ"ת.

לאתר מגדר ושוויון בין המינים בחינוך

של משרד החינוך.

הרצאה של שריל סנדברג בTED – למה יש מעט מדי נשים מנהיגות?

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:

קטגוריות: מועדי זכויות אדם

הוספת תגובה

עליך להיות מחובר למערכת כדי להגיב.