הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

תערוכת צילום חברתי בלימודי האזרחות בבי"ס הריאלי

פורסם בתאריך 26 במרץ 2014

השבוע התקיים אירוע ייחודי בבי"ס הריאלי חיפה- תערוכת צילום של תלמידי/ות התיכון, שציינה את סיום התהליך של שילוב צילום בלימודי האזרחות. במהלך השנה, התלמידים למדו כיצד ניתן לשלב את הצילום ככלי רב עוצמה לשינוי חברתי, זאת במסגרת לימודי האזרחות הפורמאליים. במסגרת הקורס, התלמידים נחשפו לסוגיות הקשורות בזכות לשוויון ובמימושה בעיר חיפה. בין השאר, התלמידים החליטו להביא לדיון גם סוגיות של שוויון הרלוונטיות לבית הספר עצמו, כגון: הפרטת מערכת החינוך והדוגמא של בית הספר הריאלי, שוויון הזדמנויות ושוויון מגדרי בין כתלי בית הספר, ועוד.

"מי יעבור סלקציה", צילום: צילה זלט

"מי יעבור סלקציה", צילום: צילה זלט

"פערים מגדריים", צילום: צילה זלט

"פערים מגדריים", צילום: צילה זלט

 

 

 

 

 

 

 

 

 

במקביל לתהליך עם התלמידים, מחלקת החינוך באגודה קיימה סדנאות עם צוות המורים/ות לאזרחות, בנושאים שונים הרלוונטיים למטלת הביצוע באזרחות:. בין השאר דנו בצילום כמתודה אפקטיבית בלימודי האזרחות וככלי משלים לממצאי מטלות ביצוע, בסוגיות של שוויון הרלוונטיות לעיר חיפה, בקשר בין הפרטה ודמוקרטיה ובפערים במימוש הזכות לבריאות בישראל.

באירוע הסיום התקיימה כאמור התערוכה בה הציגו התלמידים את עבודותיהם המרשימות בכניסה לחדר המורים, וניתנה הרצאה בנושא אי שוויון בישראל על ידי פרופסור דני גוטווין מאוניברסטית חיפה. את התהליך והתערוכה הובילה צילה זלט, צלמת ומנחת קבוצות במחלקת החינוך שלנו, בשיתוף הצלם רענן טל וצוות האזרחות של בית הספר.

צילום" צילה זלט

צילום" צילה זלט

צילום: צילה זלט

צילום: צילה זלט

 

 

 

 

 

 

 

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:, , ,

קטגוריות: אירועים ופעילויות

אפשרות התגובות חסומה.