הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

קורס "החברה בעין המצלמה"- סיור בכפרים הלא- מוכרים

פורסם בתאריך 26 במרץ 2014

השבוע יצאנו לסיור צילומי שני במסגרת הפרויקט "החברה בעין המצלמה" באוניברסיטת בן גוריון". את הסיור העביר בהתנדבות, חליל מפורום דו קיום לשוויון אזרחי בנגב.

מטרת הסיור הייתה להפגיש את הסטודנטים בפרויקט עם השטח מתוך ניסיון לקבל הבנה מעמיקה של מדיניות הממשלה כלפי הערבים הבדואים בנגב, בנוגע לחלוקת משאבים, שירותים, ותשתיות לקהילה, ולבדוק כיצד מדיניות הממשלה והרשויות השונות משפיעה באופן כללי, ובפרט על זכויות האדם של התושבים הבדווים בנגב.

במהלך הסיור הוצגו בפנינו התהליכים ההיסטוריים והפוליטיים שעיצבו את הנגב כמו שאנו מכירים אותו כיום ובקרנו בשני סוגי יישובים שנוצרו כתוצאה מן התהליכים הללו: כפר בדואי בלתי מוכר בשם "אל סרה" ו "חורה" – עיירה בדואית מתוכננת . נפגשנו עם תושבים מהכפר הלא מוכר ושמענו מהם על מציאות חייהם בנגב ככלל ומציאות החיים בכפר שאינו מוכר ע"י המדינה ומשום כך אינו מחובר לתשתיות ולשירותים חברתיים. כרגע על כל המבנים בכפר תלויים צווי הריסה, תושבי הכפר פנו לבית מהמשפט בעזרת הסיוע המשפטי של ארגון "עדאלה" על מנת לבטל את הצווים אך הפסידו בבית משפט השלום. בינתיים הערעור תלוי במחוזי.

במקביל לסיור התוכני על הכפרים הלא מוכרים הסטודנטים/ות קבלו גם משימות צילום שאת התוצרים שלהם ניתן יהיה לראות בתערוכת הסיום שתתקיים בסוף הקורס.

לקריאה נוספת על קורסי הצילום חברתי, לחצו כאן.

צילה זלט

צילה זלט

צילה זלט

צילה זלט

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:,

קטגוריות: אירועים ופעילויות,לא משויכים

אפשרות התגובות חסומה.