חינוך נגד גזענות בהוראת הסוציולוגיה- ערכה חינוכית

פורסם בתאריך 8 במרץ 2015

הפיקוח על הוראת מדעי החברה במשרד החינוך בשיתוף מחלקת החינוך באגודה לזכויות האזרח, שמחים להציג בפניכם/ן  ערכה חינוכית ייחודית בנושא חינוך נגד גזענות במסגרת הוראת מקצוע הסוציולוגיה. לפניכם/ן 3 מערכי שיעור נרחבים להעברה בכיתות, מתוך נושאים שונים בתכנית הלימודים הרשמית בסוציולוגיה:

מערך שיעור- שפה וגזענות: מבחינה סוציולוגית, המערך הנוכחי מתייחס לשפה מהיבטים שונים ומגוונים: ניתוח השפה ע"פ גישות סוציולוגיות, סוגי שפות, שפה לוקלית וגלובלית, שפות של תרבויות משנה ומיעוטים בחברה, שפות רשמיות בישראל ומעמדן וכו'.

לצפייה במערך הפעילות לחצו כאן.

מערך שיעור- תרבויות משנה וגזענות: מערך זה מתייחס לתרבויות משנה בחברה הישראלית, תוך התמקדות בתרבות המשנה של העובדים הזרים בישראל ובתרבות המשנה של יוצאי אתיופיה. המערך עוסק גם בגישות למפגש בין תרבויות משנה: גישת האתנוצנטריות וגישת היחסיות התרבותית. כמו כן נעשה דיון בעזרת המושגים סטריאוטיפיים ודעות קדומות. מערך השיעור מלווה במצגת בנושא גישות למפגש בין תרבויות: עובדים זרים בישראל.

לצפייה במערך הפעילות לחצו כאן.

לצפייה במצגת- חלק א' לחצו כאן.

לצפייה במצגת- חלק ב' לחצו כאן.

מערך שיעור- דגמי מדיניות כלפי תרבויות משנה מיעוטים וגזענות: מערך זה מתייחס לדגמי מדיניות כלפי תרבויות משנה ומיעוטים בחברה, תוך התייחסות ספציפית לדגמי ההטמעה וההפרדה כפי שהם באים לידי ביטוי בארץ ובעולם.

לצפייה במערך הפעילות לחצו כאן.

*מערכי הפעילות נכתבו על ידי גלית דודו כהן ואתי אברמוביץ'- מורות לסוציולוגיה.

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:, , , ,

קטגוריות: הספרייה החינוכית שלנו,חינוך נגד גזענות,לא משויכים,מערכי פעילות

אפשרות התגובות חסומה.