הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

היום הבינ"ל למאבק בגזענות – הזמנה לכנס חינוכי

פורסם בתאריך 9 במרץ 2015

ב-21/03 מצוין היום הבינלאומי לביעור כל צורות האפליה הגזעית. האו"ם הוא שהכריז על ציון יום זה, ב- 1966, בעקבות מאורע קשה ביותר שהתרחש בדרום אפריקה בזמן שלטון האפרטהייד, אז המשטרה המקומית  פתחה באש כנגד אזרחים שחורים שהפגינו נגד חוקי האפרטהייד. מירי זה נהרגו 69 מפגינים. השנה מקבל יום זה משמעות מיוחדת בשל פטירתו של הנשיא המכונן של דרום אפריקה כדמוקרטיה, נלסון מנדלה. מנדלה בזמן ישיבתו בכלא הפך לסמל המאבק באפרטהייד והצליח באמצעות מאבק לא אלים לבטל את מדיניות זו ויתרה מכך-  לשנות את המציאות הפוליטית בארצו ולהפוך את דרום אפריקה לדמוקרטית.

גם השנה, המטה לחינוך אזרחי במשרד החינוך, מחלקת החינוך באגודה ומכללת סמינר הקיבוצים, חוברים להפקת כנס חינוכי ייחודי לציון היום הבינ"ל למאבק בגזענות.

הכנס ייערך ביום ג', ה- 24/3, בין השעות 14:00- 18:30, בקמפוס אומנויות של מכללת סמינר הקיבוצים. (שימו לב ! קמפוס זה הינו הקמפוס הצפוני, הממוקם בסמוך למכון מופ"ת, ברחוב שושנה פרסיץ 3 בתל אביב, ולא בקמפוס המרכזי של סמינר הקיבוצים בדרך נמיר).

הכנס מיועד למורים/ות מכל תחומי הדעת ושכבות הגיל, סטודנטים לחינוך וא/נשי חינוך מארגוני חברה אזרחית העוסקים בתחום. בכנס נעסוק בשאלת הגזענות כפי שבאה לידי ביטוי בחברה , השלכות הגזענות על האקלים הבית ספרי, ודרכי התמודדות חינוכיים עם תופעות של גזענות, אפליה, תיוג והדרה. בכנס ישתתפו גורמים חינוכיים להן הנושא רלוונטי: חוקרים מהאקדמיה, מנהלות, מדריכות, מורות, גננות, ואף תלמידי/ות תיכון.

הזמנה לכנס חינוכי היום הבינ"ל למאבק גזענות

הזמנה לכנס חינוכי היום הבינ"ל למאבק גזענות

בתכנית: פרופסור יהודה שנהב יציע הגדרה מחודשת לתופעת הגזענות, מרסלו וקסלר יציג גישה להתמודדות עם גזענות בכאן ועכשיו הכיתתי. תלמידים מקבוצת הדיבייט של תיכון "אוהל שם" רמת גן יציעו דרך התמודדות עם התבטאויות גזעניות, וינסו לשכנע אחד את השני, מהו הגבול שאותו אסור לחצות. בפנל השטח, יופיעו נשות חינוך בעלות תפקידים שונים במערכת החינוך (גננת, מורה, מדריכה, ומנהלת) ויציגו דילמות ודרכי התמודדות מהיומיום החינוכי אותו הן פוגשות במוסדות בהן הן מחנכות.

נשמח מאוד להגעתכן/ם לכנס ! למגיעים/ות ברכב- יש חניה במקום.

למעוניינות/ים להשתתף- שלחו מייל ל: yonatan@acri.org.il

ונתראה בקמפוס אומנויות של סמינר הקיבוצים !

The Association for Civil Rights in Israel is very grateful to the U.S. Middle East Peace Initiative (MEPI) for its very generous support, that enabled us to produce the international day for elimination of racial discrimination conference, as part of ACRI’s MEPI-funded project- Empowering Tomorrow's Teachers: Tackling Racism and Educating for Democracy

American-flag

 MEPI Logo

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:, ,

קטגוריות: אירועים,אירועים ופעילויות,אקטואליה וגזענות,חינוך נגד גזענות,לא משויכים,מועדי זכויות אדם

אפשרות התגובות חסומה.