הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

יום הפליט הבינלאומי

פורסם בתאריך 16 ביוני 2016

ב 20 ליוני חל יום הפליט הבינלאומי, במועד זה נחתמה אמנת הפליטים שישראל הייתה מהמובילות לניסוחה וקבלתה. ציון יום זה נועד להצדיע לאומץ ולנחישות של פליטים, ולהתחייבות על השמירה על זכויות האדם של הפליטים וגינוי האלימות, המלחמות והדיכוי הממשיכים להפוך בני אדם לפליטים ברחבי העולם.

כ-60 שנה חלפו מאז ישראל חתמה על האמנה הבינלאומית בדבר מעמדם של פליטים, כשהיא מהווה גורם חשוב במאבק למען זכויות פליטים ומבקשי מקלט. עם זאת, מדינת ישראל טרם אימצה חקיקה בנושא מתן מקלט לפליטים, בישראל חיים כיום כ- 40,000 מבקשי מקלט מאפריקה, מתוכם כ- 3,300 כלואים במתקן "חולות" שבנגב. ארגוני זכויות אדם עתרו לבג"ץ : לתקן את הליקויים במתקן חולות  " הצפיפות המרובה במתקן, האיסור על הכנסת ציוד אישי, הציוד הבלתי מספק שניתן במתקן ע"י שב"ס, העדר פעילויות חינוך ופנאי לרבות העדרם של מחשבים וכן השירות המחפיר של רשות האוכלוסין וההגירה במתקן. הליכים אלה מתווספים לעתירה תלויה ועומדת ביחס לאיסור על הכנסת מזון למתקן". ב 18 ביוני יתקיים יום סולידריות לכלואים בחולות, מוזמנות להצטרף.

4 מבקשי מקלט

אנו ממליצות להתרשם ממגוון החומרים החינוכיים, מערכי השיעור והסדנאות בנושא פליטים ומבקשי מקלט, באתר מטח, מגנים על זכויות האדם

 

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:

קטגוריות: אירועים,לא משויכים,מועדי זכויות אדם

אפשרות התגובות חסומה.