הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

יום זכויות האדם- הזמנה למצעד ומערך פעילות חינוכית

פורסם בתאריך 15 בנובמבר 2011

נשות ואנשי חינוך יקרות ויקרים,

כבכל שנה, ב- 10.12 יציינו ברחבי העולם את יום זכויות האדם הבינלאומי- היום שבו נחתמה ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם, בשנת 1948.

ובישראל- נקיים ביום שישי ה- 9.12, בתל אביב, את מצעד זכויות האדם ה-3. גם השנה צפויים/ות להשתתף באירוע החגיגי אלפי אזרחים/יות ופעילים/ות המקדמים/ות את מגוון זכויות האדם.

על רקע ההתעוררות האזרחית של ישראלים/יות רבים/ות בנוגע לסוגיות החברתיות-כלכליות הבוערות במדינה, למצעד השנה יש חשיבות מיוחדת בקידום שיח זכויות האדם כבסיס לעשייה חברתית וחינוכית למען החברה בה אנו חיים.

מעורבות חברתית והשתתפות אזרחית פעילה מהוות מטרות לכשעצמן במשטר דמוקרטי, ומעודדות על ידי מוסדות וארגונים רבים העוסקים בחינוך ל"דמוקרטיה השתתפותית".

לכן, אנו באגודה לזכויות האזרח, מזמינים אתכם/ן, הא/נשים האמונים/ות על חינוך דור העתיד, לנצל הזדמנות חינוכית זו- להיות מעורבים בעצמכם/ן ולערב את התלמידים/ות והחניכים/ות בנעשה ברחוב ביום זכויות האדם הבינלאומי.

בואו, יחד עם בני הנוער, להשתתף במצעד זכויות האדם השנתי שייערך השנה ב- 9.12, יום שישי, בשעות 10:00- 14:00 בתל אביב. זוהי ההזדמנות של בני הנוער להתרשם מקרוב מהפעילות שנערכת לקידום זכויות האדם. זוהי הזדמנות להניף דגל שחשוב לכם/ן שיונף, להשמיע קול שחשוב לכם/ן שיישמע. זוהי הזדמנות להזדהות, להתנגד ובעיקר- להשתתף השתתפות פעילה במרחב הדמוקרטי!

צילום: מגד גוזני (ActiveStills)

פעילות חינוכית

לכבוד המצעד, הפקנו פעילות חינוכית  שמטרתה לחשוף את הלומדים/ות לנושא זכויות האדם כפי שבא לידי ביטוי במצעד. התהליך המוצע כאן מורכב מארבעה חלקים עיקריים:

א. מפגש הכנה למצעד (מצורף מערך)- כולל סרטון המתעד את המצעד של השנה שעברה ומציג סוגיות הקשורות לשיח זכויות האדם באופן כללי ולמצעד באופן פרטני. לצפיה במערך הפעילות לחצו כאן.

ב. הכנת תוצרים לקראת המצעד- כגון שלטים ו/או תמונות וסרטונים. כל מי (אדם/קבוצה/כיתה וכו') שמעוניין/ת להעלות תמונות או סרטונים שמקדמים את הנושאים שחשובים לו/ה  לבלוג המצעד מוזמן לשלוח מייל לכתובת:  acri.online@gmail.com.
ניתן לצפות בחומרים שהועלו לבלוג כאן

ג. השתתפות במצעד עצמו ב – 9/12.

ד. מפגש עיבוד למצעד שיאפשר לתלמידים/ות ולחניכים/ות לדון ולעבד את החוויות והתובנות שלהם/ן בעקבות ההשתתפות במצעד. מערך הפעילות יועלה בזמן אמת,  עם סיום המצעד ויכלול התייחסות לאירועים שיתרחשו במהלכו.

לאתר המצעד הנוכחי לחצו כאן.

חשוב לציין! האגודה לזכויות האזרח תארגן ותממן במידת הצורך הסעות למצעד ובחזרה עבור התלמידים/ות והחניכים/ות.

לפרטים נוספים, אנא צרו קשר עם יונתן יקיר, במייל: yonatan@acri.org.il

לתיאום הסעות, לחצו כאן

מצפים לראותכן/ם!

הצועדים למען זכויות האדם..

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:,

קטגוריות: מערכי פעילות,שעת אקטואליה

הוספת תגובה

עליך להיות מחובר למערכת כדי להגיב.