הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

מצעד זכויות האדם: מארז חינוכי לעיבוד המצעד

פורסם בתאריך 14 באוקטובר 2012
צילום: תום רביב

צילום: תום רביב

מחנך/ת יקר/ה,

לתהליך החינוכי המוצע כאן לפניכם/ן ישנן שתי מטרות עיקריות:

א. לחשוף את המשתתפים/ות לשיח זכויות האדם, כאשר המצעד עצמו מהווה מעין "מתודה חינוכית" הנוחה להפעלה רגשית ומחשבתית בקרב המשתתפים/ות.

ב. הפנמת הערך של השתתפות פעילה במרחב הדמוקרטי על ידי הכנת חומרים לקראת המצעד והשתתפות באירוע עצמו.

לדידנו, כוחו של התהליך המוצע כאן טמון בהיותו בעל מספר הקשרים "חוויתיים" המאפשרים מחשבה, דיון ופעולה – אם בכיתה, על ידי צפיה מונחית ודיון, אם בבית- על ידי חקר והכנת תוצרים, ואם ברחוב- על ידי השתתפות פיזית באירוע.

כאמור, מארז חינוכי זה מורכב מארבעה חלקים עיקריים, והוא כולו נע סביב מצעד זכויות האדם: דיון מקדים, הכנת תוצרים, השתתפות ועיבוד.

החלק הראשון מורכב ממערך שיעור המבוסס על סרטון (10 דק') המתאר את מצעד השנה שעברה. בסרטון באים לידי ביטוי קולות ומראות המאפשרים דיון מקדים בסוגיות בסיסיות וחשובות ביותר מתוך שיח זכויות האדם. שימו לב- לחלק מהשאלות המוצעות במערך איננו מציעים תשובות. זאת מכיוון שאנו מעוניינים להשאיר אותן פתוחות למחשבה גם בפניכם/ן המחנכים/ות, ובוודאי בפני הקבוצות העוברות את השיעור. לצפיה במערך השיעור הכולל את הקישור לסרטון, לחצו כאן.

החלק השני- חקר זכות מסוימת והכנת תוצרים. העלאת תמונות וסרטונים לבלוג המצעד.

החלק השלישי- הגעה למצעד עצמו.

החלק הרביעי- מפגש עיבוד למצעד. מערך זה הועלה בימים האחרונים שלאחר המצעד וכולל פעילות עם תמונות וטקסטים מהמצעד הנוכחי. גם מי שלא נטל/ה חלק במצעד, מוזמן/ת לעשות שימוש במערך, שכן הוא אינו מניח את ההשתתפות הפיזית כתנאי קודם לפעילות. לצפיה במערך לחצו כאן.

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:

קטגוריות: מערכי פעילות,שעת אקטואליה

הוספת תגובה

עליך להיות מחובר למערכת כדי להגיב.