הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

יום זכויות האדם 2012- הזמנה למצעד ולפעילות חינוכית

פורסם בתאריך 18 בנובמבר 2012

נשות ואנשי חינוך יקרות ויקרים,

כבכל שנה, ב- 10.12 יציינו ברחבי העולם את יום זכויות האדם הבינלאומי- היום שבו נחתמה ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם, בשנת 1948. גם בישראל יום זה קיבל הכרה רשמית על ידי מוסדות המדינה, ובהם משרד החינוך הקורא לציין בבתי הספר את יום זכויות האדם דרך פעילויות חינוכיות שונות.

וביום שישי ה- 7.12.12 בתל אביב, יתקיים מצעד זכויות האדם ה-4. גם השנה צפויים/ות להשתתף באירוע אלפי אזרחים/יות ופעילים/ות המקדמים/ות את מגוון זכויות האדם. הצעדה תסתיים בקונצרט זכויות האדם הגדול בו ייטלו חלק אמנים ואמניות ובפיהם המסר (המוזיקלי) של שמירה על זכויות האדם.

אירוע חגיגי זה מושך אליו מדי שנה פעילים מרקעים מגוונים ואידיאולוגיות שונות, ומאפשר במה עבור כל אדם או תנועה המבקשים לקדם רעיונות ומאבקי זכויות אדם. בכך המצעד הייחודי מהווה חגיגה של חופש הביטוי, אחד העקרונות היסודיים ביותר במדינה דמוקרטית שוחרת זכויות אדם.

צילום: תום רביב

לקראת הבחירות המתקרבות- אנו רואים במצעד הזדמנות חינוכית מצוינת להטמיע בתלמידים ובתלמידות, בחניכים ובחניכות, את המסר של חשיבות ההשתתפות הפוליטית והמעורבות האזרחית הפעילה, במגוון דרכים,  ולא רק במובן המצומצם של זכותם העכשווית או העתידית לבחור ולהיבחר.

לכבוד האירוע, אנו מזמינים אתכם לעשות שימוש במערך שיעור המציע עבודה חינוכית ותרגול של מעורבות אזרחית עם הנוער, סביב המצעד- לפני המצעד, במהלכו ואחריו.

זוהי ההזדמנות שלכם ושל הנוער להתרשם מקרוב מהפעילות שנערכת לקידום זכויות האדם. ההזדמנות להניף דגל שחשוב לכם/ן שיונף, להשמיע קול שחשוב לכם שיישמע. זוהי הזדמנות להזדהות, להתנגד ולהשתתף השתתפות פעילה במרחב הדמוקרטי!

לכן, אנו באגודה לזכויות האזרח, מזמינים אתכם/ן, הא/נשים האמונים/ות על חינוך דור העתיד, לקחת חלק באירוע זה-  להיות מעורבים בעצמכם/ן ולקרוא גם לתלמידים/ות ולחניכים/ות  להתערב בנעשה ברחוב ביום זכויות האדם הבינלאומי. בואו לצעוד איתנו, ביום שישי, ה- 7/12/12, בשעה 10:30 מכיכר הבימה בתל אביב.

לפרטים נוספים,

יונתן יקיר

רכז חינוך עברי באגודה לזכויות האזרח

yonatan@acri.org.il

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:, ,

קטגוריות: מערכי פעילות,שעת אקטואליה

הוספת תגובה

עליך להיות מחובר למערכת כדי להגיב.