הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

יום זכויות האדם הבינלאומי 10.12.12- הזכות לפרטיות בעידן הטכנולוגי

פורסם בתאריך 2 בדצמבר 2012

נשות ואנשי חינוך יקרות ויקרים,

יום זכויות האדם מצוין ברחבי העולם ב-10 בדצמבר. ביום זה, בשנת 1948, התקבלה בעצרת הכללית של ארגון האו"ם ההכרזה לכל באי העולם בדבר זכויות האדם.

אנו במחלקת חינוך באגודה לזכויות האזרח  קוראים לציון יום זכויות האדם הבינלאומי, גם במוסדות החינוך ברחבי הארץ.  יום זה מצוין בעולם, בישראל, ובמערכת החינוך בפרט. האגודה לזכויות האזרח ומשרד החינוך מפיצים כרזה מיוחדת  ומערך פעילות שמלווה אותה, לציון יום זכויות האדם הבינלאומי, החל מדי שנה ב-10 בדצמבר. הפעילות מתמקדת בנושא "הזכות לפרטיות בעידן הטכנולוגי". הכרזה עצמה נשלחת ללמעלה מ- 5000 בתי ספר ברחבי הארץ.

 

עיצוב: גלי וסטפני

עיצוב: גלי וסטפני

הזכות לפרטיות נועדה להותיר לפרט מרחב שבו יוכל לנהל את חייו האישיים בלא שייחשפו וללא התערבות הזולת, ולאפשר לו לשלוט במידע אודותיו. הזכות לפרטיות מהווה חלק חשוב בסוגיה הרחבה של כבוד האדם, היות שלא פעם פגיעה בפרטיות גוררת פגיעה בכבוד ובשם הטוב. ההתפתחויות הטכנולוגיות בשנים האחרונות הפכו את הזכות לפרטיות לפגיעה מאי פעם.

החשיבות של דיון עם תלמידים/ות  בהקשר זה מקבלת משנה תוקף- זאת מאחר והזכות לפרטיות נתפסת באופן מקל,  ויש נטייה לזלזל בה בעידן של מהפיכת המידע. במציאות של רשתות חברתיות נדמה לעתים שהנוער מוכן "לוותר מראש" על זכותו לפרטיות, ללא מודעות מספקת להשלכות של ויתור זה.

לבסוף, אנחנו, כמורים ומורות, כמדריכים ומדריכות,  בעלי כוח וסמכות על פני התלמידים/ות והחניכים/ות, מחזיקים בידינו את האפשרות לפגוע בזכות לפרטיות של תלמידנו, במגוון דרכים. על כן, חשוב להמשיך ולפתח את המודעות ואת החשיבה הביקורתית בהקשר זה, גם אל תוך עצמנו פנימה.

לעיון במערך הפעילות "הזכות לפרטיות בעידן הטכנולוגי", לחצו כאן.

אתן/ם מוזמנות/ים לעשות שימוש בחומרים נוספים של מחלקת החינוך לציון יום זכויות האדם. אנו פונים אליכן/ם, נשות ואנשי חינוך, להתייעץ עמנו בכל התלבטות ושאלה שיש לכן/ם בנושא הזכות לפרטיות, כמו גם בנושאי זכויות אדם ודמוקרטיה נוספים. כמו כן- אתם/ן מוזמנים/ות ליצור עמנו קשר להזמנת השתלמויות וסדנאות למורים/ות ואנשי חינוך, במוסד החינוכי בו אתם פועלים/ות ומחנכים/ות.

במידה ותהיו מעוניינות/ים שנשלח למוסד החינוכי כרזות נוספות, צרו עמנו קשר!

בברכת יום זכויות אדם מצוין  לכולנו, בתקווה למימוש של זכויות האדם לכל בני האדם,

יונתן יקיר

רכז חינוך עברי באגודה לזכויות האזרח

yonatan@acri.org.il

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:,

קטגוריות: מערכי פעילות,שעת אקטואליה

הוספת תגובה

עליך להיות מחובר למערכת כדי להגיב.