הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

יום עיון בנושא זכויות אדם וגזענות- תכנית חותם להכשרת מורים:

פורסם בתאריך 26 בפברואר 2014

בשבוע שעבר התקיים יום עיון מרתק עבור מורים ומורות של תכנית חותם בנושא זכויות אדם והתמודדות עם גזענות. תכנית חותם הינה תכנית אינטנסיבית של הסבת אקדמאים להוראה, במסגרתה המורים/ות מוכשרים ללמד ולחנך בבתי ספר בפריפריה, מתוך כוונה של צמצום פערים בחינוך בישראל.

במסגרת יום העיון מנחי ומנחות מחלקת החינוך באגודה, העבירו סדנאות ל- 100 המורים/ות.IMG-20140226-WA0000-1

היום נפתח בבית המשפט העליון שם שמעו המורים/ות הרצאה של שופטת העליון בדימוס דליה דורנר, שדיברה על כך שיש לחנך לדמוקרטיה וזכויות אדם בכל מקצועות הלימוד. כמו כן- היא עמדה על כך שבהחלט על המורה להביע את עמדתו/ה האישית בנושאים אלו בשיעור.

אח"כ יצאנו לתיכון למדעים ואומניות בירושלים שם התקיים חלקו השני של היום. המורים/ות שמעו הרצאה של נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה שהציגה נתונים של אי שוויון מגדרי בתעסוקה, דנה בנושא אפליית ערבים וחרדים בקבלה לעבודה דרך שימוש בקריטריון לא רלוונטי של שירות צבאי, וקשרה את דבריה לחשיבות העבודה חינוכית.

בחלק הסדנאי של היום, מנחי ומנחות מחלקת החינוך של האגודה הובילו דיונים שעסקו בנושא מופעים של גזענות ואי שוויון בקונטקסט הבית ספרי והכיתתי, וכלים פדגוגיים להתמודדות חינוכית עם גזענות, אפליה והדרה המתרחשות בין תלמידים/ות.

לקריאה נוספת בנושא השתלמויות מורים/ות בנושאי התמודדות חינוכית עם גזענות, לחצו כאן.

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

קטגוריות: אירועים ופעילויות

אפשרות התגובות חסומה.