הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

"יהודים וערבים במרחב שבין הים לירדן"- אירוע רב מכללתי בסמינר הקיבוצים

פורסם בתאריך 10 באפריל 2014

השבוע התקיים במכללת סמינר הקיבוצים, בשיתוף מחלקת החינוך באגודה לזכויות האזרח, כנס גדול תחת הכותרת: "יהודים וערבים במרחב שבין הים לירדן: עבר- הווה- עתיד".

באירוע השתתפו כל באי המכללה, כמו גם סטודנטים משלוש מכללות לחינוך אחרות: המכללה הערבית האקדמית לחינוך – חיפה, המכללה האקדמית לחינוך אלקאסמי, אום אל פאחם, ומכללת בית ברל (המכון האקדמי הערבי). סך הכול השתתפו כ- 2,000 סטודנטים/ות להוראה.

באירוע התקיימו כ-80 מוקדים שונים. שהחליפו את השיעורים הקבועים בין השעות 12:00-16:00: הרצאות, פאנלים, סדנאות, הצגות, סרטים ודיונים. כולם עסקו בחיים המשותפים של ערבים ויהודים בחבל הארץ שאנו חיים בו, וכל זאת תוך התייחסות למנעד רחב ביותר של דעות ועמדות.

מחלקת החינוך באגודה קיימה שני מוקדים בנושא התמודדות עם גזענות בתוך הכיתה וביצעה ליווי פדגוגי מתמשך של הסטונדטים/ות שהנחו את מעגלי השיח בחלקו השני של הכנס.

באירוע נפגשו אנשים צעירים, נשים וגברים, יהודים וערבים/פלסטינים. יהודים וערביות, ערבים ויהודיות, ישבו ביחד במזג אוויר שרבי במיוחד, דיברו, הכירו, שיתפו וחוו חוויות אישיות ואנושיות.במהלך הכנס התעוררה בקרב רבים ממשתתפיו וממשתתפותיו התחושה שעתיד משותף הוא לא ברירת מחדל, עניין בלתי נמנע, אלא משהו שיש לו ערך מוסף ושראוי לבחור בו באופן אקטיבי.

talks

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:, , ,

קטגוריות: אירועים ופעילויות

אפשרות התגובות חסומה.