הגעת לארכיון החומרים החינוכיים של האגודה לזכויות האזרח.
לאתר הסדנא החדש לחצו כאן >>

היום הבינ"ל למאבק בגזענות- סיכום הכנס

פורסם בתאריך 14 באפריל 2015

לפני חופשת הפסח ערכנו את הכנס המסורתי לציון היום הבינ"ל למאבק בגזענות,בשותפות עם המטה לחינוך אזרחי במשרד החינוך ומכללת סמינר הקיבוצים. לאירוע הגיעו כ- 150 מורים/ות, סטודנטים/יות לחינוך ואנשי חינוך מהחברה האזרחית . בפתיחת הכנס הדהדו דברי העידוד והענקת הרוח הגבית להתמודדות עם גזענות בבתי הספר ובכיתות, מצדם של  ראש אגף רוח וחברה במשרד החינוך, אלירז קראוס, של מנהלת המטה לחינוך אזרחי, דנה פרידמן, וד"ר זהבה סמוחה ברקני מסמינר הקיבוצים. שרף חסאן, מנהל מחלקת החינוך באגודה, ברך את באי הכנס ודיבר על הצורך בעשייה מערכתית וכוללת מצד מערכת החינוך בנושא. בעקבותיהם, עלתה קבוצת דיבייט של תלמידי תיכונים שדנו בצורה כנה ומרשימה בשאלה- כיצד יש להתמודד עם תלמידים הנוהגים בגזענות ?

לאחר הדיבייט שמענו הרצאה מרתקת מפי הסוציולוג הפרופ' יהודה שנהב שהציע נקודת מבט מרחיבה מרחיבה למושג גזענות. ומצורף חלק קטן מתוך ההרצאה בסרטון-

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-1qGRsiGDy4&list=UU83jkm8WfWulwpHIAd0Q1XQ[/youtube]

מרסלו וקסלר, ראש המחלקה לחינוך יסודי בסמינר הקיבוצים והיועץ הפדגוגי של מחלקת החינוך, קיים דיון מאלף בנושא התמודדות עם גזענות בכאן ועכשיו הכיתתי. במהלך פעילות זו עלו שאלות רבות מצד המורים והמשתפים בקהל אשר ביקשו לשתף בדילמות שלהם בנושא וביקשו מענה לסוגיות שהתעוררו בעקבות דברי וקסלר ושנהב.

בחלק האחרון של הכנס, התקיים פאנל נשות חינוך שעסק באתגרים ודרכי התמודדות בשטח. 3 השותפות לפאנל – רבאב נאסר, מנהלת תיכון ברמלה, רינה קמחי, גננת בעיר רמלה ואיריס הג'ר, מורה לאזרחות ומחנכת בתיכון בפתח תקווה, שיתפו באתגרים בהן הן נתקלות ביומיום, בדרכי התמודדות שלהן ובהתפתחות התודעתית האישית והמקצועית שלהן בנושא לגזענות ואופני ההתמודדות עמה. את הכנס חתמה רפרנטית המטה לחינוך אזרחי וחיים משותפים ושותפה בכירה בארגון הכנס ,ציונה כסיף, שהודתה לכל המשתתפים/ות ובאי/ות  הכנס, על מחויבותם למאבק חינוכי בגזענות.

במהלך הכנס חילקנו לנשות ואנשי החינוך את הספר החדש של מחלקת החינוך של האגודה לזכויות אזרח, "שיעור לחיים- חינוך נגד גזענות מהגן ועד התיכון".

לשיתוף והדפסה:
  • Print
  • Facebook
  • Twitter
  • email

תגיות:, , , ,

קטגוריות: אירועים,אירועים ופעילויות,חינוך נגד גזענות,שעת אקטואליה

אפשרות התגובות חסומה.